صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امارت اسلامی، ۵۰۰ جریب زمین غصب شده را به قبرستان اختصاص داده است

پیک آفتاب: وزارت عدلیه‌ می‌گوید که به دستور هبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی  ۵۵۵.۶۲۸ جریب زمین در تپه‌ی «ده کیپک» در ناحیه‌ی هفدهم شهر کابل، وقف قبرستان عمومی شده است. این وزارت دیروز (چهارشنبه، ۱ حمل) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که این زمین قبلاً غصب شده بود و از سوی یک موسوم «کمیسیون جلوگیری […]

پیک آفتاب:

وزارت عدلیه‌ می‌گوید که به دستور هبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی  ۵۵۵.۶۲۸ جریب زمین در تپه‌ی «ده کیپک» در ناحیه‌ی هفدهم شهر کابل، وقف قبرستان عمومی شده است.

این وزارت دیروز (چهارشنبه، ۱ حمل) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که این زمین قبلاً غصب شده بود و از سوی یک موسوم «کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده»‌، دولتی تثبیت شده است.

آرامگاه مارشال محمدقسیم فهیم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری افغانستان نیز بر فراز تپه ده کیپک موقعیت دارد.

وزارت عدلیه امارت اسلامی در گزاری گفت که این ساحه مربوط وزارت ارشاد، حج و اوقاف است و شهروندان می‌توانند در هماهنگی با این وزارت استفاده کنند.

در این اطلاعیه آمده است که «هیچ شخص نمی‌تواند از زمین مندرج ماده اول این فرمان به اهداف شخصی یا به نام حضیره خاص استفاده نماید.»

وزارت عدلیه گفته است یکی از اهداف اساسی این گروه، جلوگیری از غصب «زمین‌های امارتی» و استرداد زمین‌های غصب شده می‌باشد.

محمدقسیم فهیم، فرمانده سابق جهادی و یکی از فرماندهان برجسته برخلاف امارت اسلامی بود. او پس از ترور احمدشاه مسعود، رهبری اتحاد شمال، جبهه نظامی مقاومت علیه امارت اسلامی را بر عهده گرفت.

بنیاد محمدقسیم فهیم که توسط پسر او ادیب فهیم مدیریت می‌شود، در کنار آرامگاه او یک مسجد ساخته و اطراف قبر آقای فهیم را به ساحه سبز تبدیل کرده است.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x