صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امارات برای زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست، شفاخانه صحرایی ایجاد می‌کند

امارات متحده عربی سه هواپیما تجهیزات یک شفاخانه صحرایی را که در یک‌هزار مترمربع زمین شامل 75 تخت و دو اتاق عمل با آخرین تجهیزات طبی می‌باشد را به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست ارسال کرده است.

امارات متحده عربی سه هواپیما تجهیزات یک شفاخانه صحرایی را که در یک‌هزار مترمربع زمین شامل 75 تخت و دو اتاق عمل با آخرین تجهیزات طبی می‌باشد را به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست ارسال کرده است.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (WAM)، روز گذشته 2 جولای، در گزارشی از ارسال این‌ کمک‌ها خبر داده است.

در گزارش آمده است که امارات متحده عربی، 16 تُن تجهیزات را هم‌راه با یک تیم طبی برای راه‌اندازی این شفاخانه و ارائه خدمات فوری به مناطق زلزله‌زده در افغانستان فرستاده است.

عیسی سالم الظاهری، سفیر این کشور در افغانستان گفته است: “ارسال تجهیزات شفاخانه صحرایی و کمک‌های طبی در چارچوب تلاش‌ها برای واکنش سریع به اولویت‌های طبی و حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله‌ای است که اخیراً در جنوب‌شرق افغانستان رخ داد.”

سفیر امارات مقیم کابل در ادامه اظهار می‌دارد که استقرار تیم و تجهیزات طبی تخصصی، نشان‌دهنده تمایل این کشور برای فراهم کردن کلیه الزامات لازم برای آغاز به کار هر چه سریع‌تر این شفاخانه صحرایی است.

الظاهری می‌گوید: “امارات متحده عربی اخیراً یک هواپیمای کمکی حامل 30 تُن مواد غذایی را به عنوان بخشی از تلاش‌های امدادرسانی به زلزله‌زدگان در افغانستان ارسال کرد.”

سفیر امارات می‌افزاید که این محموله برای رفع کمبود مواد غذایی برای تعداد زیادی از خانواده‌ها و گروه‌های آسیب‌پذیر به ویژه زنان و کودکان آسیب‌دیده است.

حدود 10 روز قبل، زلزله‌ای شدید، ولایت‌‌های پکتیکا، خوست و شماری از مناطق جنوب‌شرق افغانستان را تکان داد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی طالبان، در نتیجه این زلزله 1006 تن کشته، 3006 تن زخمی و 17816 باب خانه مسکونی کاملاً و یا نسبی تخریب شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x