صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعمال محدودیت‌های تازه بر فعالیت دانشگاه‌های خصوصی از سوی طالبان

رییس الوزرای طالبان سرپرست وزارت تحصیلات‌عالی را مکلف ساخته تا از فعالیت دانشگاه‌های خصوصی نظارت کند. او گفته که این نهادها باید مطابق معیارهای امارت اسلامی و منافع ملی فعالیت کنند.

نشست شورای وزیران طالبان روز دوشنبه برگزار شد. در این نشست، ملاحسن آخند، رییس الوزرای طالبان، در فرمانی به سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان، محدودیت‌های تازه‌ای را برای نهادهای آموزشی خصوصی در نظر گرفته است.

پیک‌آفتاب: رییس الوزرای طالبان سرپرست وزارت تحصیلات‌عالی را مکلف ساخته تا از فعالیت دانشگاه‌های خصوصی نظارت کند. او گفته که این نهادها باید مطابق معیارهای امارت اسلامی و منافع ملی فعالیت کنند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در حساب توییتر خود اعلامیه‌ای کابینه طالبان را همرسانی کرده است. در اعلامیه آمده است: «به مقامات تحصیلات‌عالی دستور داده شد تا برای استانداردسازی امور دانشگاه‌ها گام‌های جدی بردارند و مسئولان دانشگاه‌های خصوصی را ملزم به جذب دانشجو به دانشکده‌های مربوطه پس از اخذ مراحل و رویه‌های قانونی کنند.»

در بخش دیگر این اعلامیه تاکید شده است که به منظور کنترل فعالیت‌های دانشگاه‌های خصوصی باید کمیسیونی از وزارت تحصیلات‌عالی توظیف گردد: «به منظور کنترل و سازماندهی امور موسسات تحصیلات‌عالی، کمیسیون‌های مربوطه وظیفه ارزیابی روند امور را بر عهده دارند که فعالیت‌های آنها باید مطابق منافع کشور از هر نظر مطابق سیاست امارت اسلامی تنظیم شود.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x