صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اشرف غنی در فهرست نهایی فاسدترین‌های سال

پروژه گزارش‌دهی فساد و جرایم سازمان‌یافته (OCCRP) اعلام کرده که محمد اشرف غنی، رئیس‌ جمهوری فراری افغانستان به «فهرست نهایی فاسدترین فرد سال» راه یافته است.

پروژه گزارش‌دهی فساد و جرایم سازمان‌یافته (OCCRP) اعلام کرده که محمد اشرف غنی، رئیس‌ جمهوری فراری افغانستان به «فهرست نهایی فاسدترین فرد سال» راه یافته است.

پیک‌آفتاب: این تحقیق توسط یک تیم شش نفره از خبرنگاران و محققین انجام شده و در کنار غنی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس؛ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و سباستین کورز، نخست وزیر اتریش در این فهرست حضور دارند.

درو سالیوان، از بنیان‌گذاران پروژه گفته که اشرف غنی هم در فساد و هم در بی‌کفایتی فاحش غرق بوده است. به گفته سالیوان، غنی مردم خود را ترک کرد و آن‌ها را به بدبختی و مرگ واگذاشت تا بتواند در میان مقام‌های فاسد دولت سابق در امارات متحده‌ی عربی زندگی کند.

بشار اسد نیز، سوریه را وارد به یک جنگ داخلی ویران‌گر کرده و در حالی که به قدرت چسپیده، صدها میلیون دالر را نیز دزدیده است.

سالیوان در مورد رجب طیب اردوغان نیز گفته که او بر دولت فاسدی نظارت داشته است که با استفاده از بانک‌های دولتی وجوه چین را برای نفت ایران می‌شوید.

اما مرد سال این تحقیق، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس است که تهیه کنندگان گزارش از او به عنوان “آخرین دیکتاتور وحشی” یاد کرده‌اند و گفته‌اند که این عنوان به دلیل قدردانی از لوکاشنکو، به هدف قدردانی از تمام کارهایی که وی برای پیش‌برد فعالیت‌های جنایت‌کارانه سازمان‌یافته و فساد انجام داده، صورت گرفته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x