صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اسپنتا به خلیل‌زاد: غنی با تهدید سلاح امریکایی به قدرت رسید

اسپنتا به خلیل‌زاد: لجاجت شما برای تشکیل حکومت غیرقانونی غنی، عامل تمامی بدبختی‌های کنونی افغانستان است.

رنگین‌دادفر اسپنتا، مشاور امنیت ملی حکومت آقای کرزی هم به اظهارات تازه‌ای زلمی خلیل‌زاد واکنش نشان داده و گفته که آقای غنی را شما با تهدید سلاح امریکایی به قدرت رساندید.

پیک‌آفتاب: زلمی خلیل زاد، فرستاده ویژه پیشین امریکا در پروسه صلح افغانستان، در مصاحبه با «بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی»، لجاجت اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین و خودخواهی شماری از سیاست‌مداران افغانستان را عامل بوجود آمدن وضعیت بحرانی کنونی معرفی کرده که در نهایت همین لجاجت آن‌ها شکست مذاکرات صلح و سقوط کابل را به دنبال داشته است.

آقای خلیل‌زاد گفته که اشرف غنی، فکر می‌کرد بدون حضور ایالات متحده می‌تواند طالبان را از نظر نظامی شکست دهد.

در واکنش به این اظهارات، رنگین‌دادفر اسپنتا، در رشته توییت‌هایی، خلیل‌زاد و امریکا را عامل اصلی بحران‌های کنونی معرفی کرده و گفته که لجاجت شما برای تشکیل حکومت غیرقانونی غنی، عامل تمامی بدبختی‌های کنونی افغانستان است.

آقای اسپنتا گفته که در جنون غنی شک نیست، اما همین دیوانه را امریکا با تهدید مخالفان توسط B52، بر سرنوشت ملت افغانستان مسلط کرد.

مشاور امنیت ملی حکومت آقای کرزی نوشته است: “‏جنون غنی به حفظ قدرت غیر‌قانونی و دشمنی او با صلح و دولت‌قانون آشکار بود. اما آقای خلیل‌زاد مگر شما نبودید که‌ در منزل آقای کرزی مخالفان به قدرت‌‌‌‌رسیدن دکتور غنی از راه تقلب را تهدید کردید؟ مگر من در همان نشست به شما نگفتم که روزگار تهدید با B52 گذشته، دست از تهدید بردارید. شامگاه همان روز هم به داکتر عبد‌الله گفتید که اگر او مراسم تحلیف برگزار کند علیه او از نیرو‌‌های امریکایی استفاده می‌کنید؟”

اسپنتا در ادامه غنی را دست‌نشانده امریکا و خلیل‌زاد را “دیوانه‌ی قدرت‌های فراقانون” توصیف کرده و گفته که تاریخ شما را فراموش نخواهد کرد. “‏آقای غنی دست‌نشانده دولت و دستگاه تان بود و شما نیز از همان دیوانگان قدرت غیر‌قانونی استید. تاریخ شما را به یاد خواهد داشت و ما مردم افغانستان نیز از یاد نخواهیم برد.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x