صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

استقبال طالبان از کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا با افغانستان

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در توییتی اعلام کرد که در نشست امروز گروه بیست درباره افغانستان، بسته کمکی به ارزش یک میلیارد یورو به افغانستان را ارائه خواهد کرد.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که در نشست گروه بیست درباره افغانستان که در حال برگزاری است، بسته کمکی به ارزش یک میلیارد یورو به افغانستان را ارائه خواهد کرد. مقامات طالبان از این تصمیم اتحادیه اروپا استقبال کرده‌اند. احمدالله واثق رییس اداره استخبارات طالبان این توییت خانم فون‌درلاین را همرسانی کرده است.

پیک‌آفتاب: اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در توییتی اعلام کرد که در نشست امروز گروه بیست درباره افغانستان، بسته کمکی به ارزش یک میلیارد یورو به افغانستان را ارائه خواهد کرد. او این تصمیم اتحادیه اروپا را در راستای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی-اجتماعی در افغانستان مهم دانسته است. خانم فون‌در لاین نوشته است: «ما باید یک تلاش بزرگ بشردوستانه را برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی-اجتماعی در افغانستان انجام دهیم. ما باید این کار را انجام دهیم» رییس کمیسیون اروپا گفته که او امروز در نشست گروه 20 یک بسته کمکی نزدیک به یک میلیارد یورویی را برای افغانستان اعلام خواهد کرد.

در همین حال، امروز عصر پلاتزو چی‌جی، رییس ایتالیایی گروه بیست در توییتی از نشست فوق‌العاده‌ای این گروه در مورد افغانستان خبر داده و گفته که این نشست هم اکنون درحال برگزاری است. او اهداف مهم این نشست را، حمایت فوری بشردوستانه از مردم افغانستان، مبارزه با تروریسم، آزادی فعالیت در داخل افغانستان و باز کردن مرزهای کشور اعلام کرده است.

این تلاش‌ها درحالی صورت می‌گیرد که روز گذشته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده بود که مردم افغانستان نباید به خاطر گروه طالبان توسط جامعه بین‌المللی به طور دسته‌جمعی مجازات شوند. آقای گوترش گفته بود، برای جلوگیری از فروپاشی باید مستقیما بودجه‌ای به اقتصاد افغانستان تزریق شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x