صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

استخبارات طالبان: از نشرات تخریبی رسانه‌ها جلوگیری می‌کنیم

استخبارات طالبان، نشرات برخی رسانه‌ها را غیرقانونی خوانده و گفته که برای جلوگیری از نشر این‌گونه نشرات اقدام خواهند کرد.

استخبارات طالبان، نشرات برخی رسانه‌ها را غیرقانونی خوانده و گفته که برای جلوگیری از نشر این‌گونه نشرات اقدام خواهند کرد.

پیک‌آفتاب: اداره استخبارات طالبان در رشته توییتی، نشرات برخی رسانه‌ها را تهدیدآمیز خوانده و گفته که با وجود تذکر به این رسانه‌ها، آن‌ها به نشرات غیرقانونی و تخریبی خود ادامه می‌دهند. این اداره گفته که این‌گونه نشرات به عناصر به گفته این اداره «تندرو» بهانه می‌دهد تا اقدامات تبلیغاتی و تخریبی علیه طالبان را انجام دهند. استخبارات طالبان تاکید کرده که این‌گونه نشرات، امنیت ملی را تهدید می‌کند و نیروهای طالبان به منظور جلوگیری از این نشرات وارد عمل شده‌اند.

استخبارات طالبان می‌گوید که این اداره به آزادی بیان در حدود شرع متعهد است، اما آن‌گاه که نشرات رسانه‌ها ارزش‌های دینی و ملی را تهدید و توهین نماید و امنیت فکر مردم را تخریش کند، از این نشرات جلوگیری خواهد شد.

در هفت ماه گذشته، استخبارات طالبان شمار زیادی از رسانه‌گران را بازداشت کرده است. در تازه‌ترین مورد، شب گذشته استخبارات طالبان دست‌کم چهار کارمند طلوع نیوز را بازداشت کردند. این کارمندان پس از آن بازداشت شدند که یک مکتوب وزارت امر به معروف طالبان مبنی بر منع نشر سریال‌های خارجی در شبکه‌های عضو موبی گروپ را رسانه‌ای کردند.

طالبان از زمان تسلط‌شان بر افغانستان، محدودیت‌های شدیدی علیه رسانه‌ها وضع کرده‌اند. بازداشت رسانه‌گران و وضع محدودیت علیه رسانه‌ها، با انتقادات گسترده مواجه بوده است، اما طالبان به این انتقادات توجهی نمی‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x