صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ازبیکستان: کار ساخت خط ریل که از طریق افغانستان به پاکستان امتداد می‌یابد، آغاز شد

ازبیکستان کار ساخت خط ریل را که از طریق افغانستان به پاکستان امتداد می‌یابد را به ارزش پنج میلیاد دالر آغاز کرده است.

ازبیکستان کار ساخت خط ریل را که از طریق افغانستان به پاکستان امتداد می‌یابد را به ارزش پنج میلیاد دالر آغاز کرده است.

پیک‌آفتاب: بر اساس گزارش‌ها، این پروژه که پنج میلیارد دالر مصرف دارد، از طریق شهر ترمز ازبیکستان به شهر مزارشریف  افغانستان و سپس به شهر کابل و در نهایت تا شهر پشاور پاکستان امتداد می‌یابد.

محمد احسان، مسئول سرمایه گذاری این پروژه در نشست مشترک سه جانبه در مورد این پروژه روز گذشته 29 مارچ، در شهر ترمز گفت که خط ریل ازبیکستان به افغانستان و پاکستان، کوتاه‌ترین راهی است که آسیای میانه را از طریق افغانستان با کراچی و بندرهای گوادر و قسیم وصل می‌کند.

پیش از این حدود دو ماه پیش، توافق سه جانبه میان ازبیکستان، افغانستان و پاکستان، برای آغاز کار عملی این پروژه در تاشکند، پایتخت ازبیکستان صورت گرفت.

این در حالی است که پیش‌تر مولوی امیرخان متقی، وزیر امورخارجه طالبان در کابل با عبدالعزیز کامیلوف، وزیر خارجه ازبیکستان دیدار نمود. متقی در این دیدار گفته بود که وضعیت افغانستان درحال بازگشت به حالت عادی است. از جانب دیگر، محمدنعیم از سخنگویان طالبان در حساب توییتر خود ضمن هم‌رسانی تصاویری از دیدار امیرخان متقی و عبدالعزیز کامیلوف نوشته بود: “آقای متقی به همتای ازبیکی خود اطمینان داد که وضعیت افغانستان پس از تغییر، به حالت عادی بر می‌گردد”.

دیدار وزیرخارجه طالبان با همتای ازبکستانی/ کامیلوف: تاشکند به تعهدات خود پایبند است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x