صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اردوغان پُلی را افتتاح کرد که آسیا و اروپا را به هم وصل می‌کند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه 18 مارچ، طی مراسمی یک پُل معلق بزرگ را که آسیا و اروپا را از فراز تنگه داردانل به هم متصل می‌کند، افتتاح کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه 18 مارچ، طی مراسمی یک پُل معلق بزرگ را که آسیا و اروپا را از فراز تنگه داردانل به هم متصل می‌کند، افتتاح کرد.

پیک‌آفتاب: پروژه اعمار پُل “چناق‌قلعه 1915″ آخرین مورد از مجموعه طرح‌های بزرگ زیربنایی است که اردوغان در طول دو دهه قدرت خود آن‌ها را در اولویت کار قرار داده بود.

این پُل توسط شرکت‌های ترکی و کوریای جنوبی با سرمایه‌گذاری 2.5 میلیارد یورو ساخته شده و در هنگام افتتاح آن نخست وزیر کوریای جنوبی نیز حضور داشت.

او در توییتی نگاشته است: ” امروز در چاناک‌کاله به دایره جدیدی از چشم‌انداز ترکیه مبنی بر رشد، توان‌مندسازی، توسعه و تبدیل شدن به نماد صلح، رفاه و عدالت در منطقه و جهان رسیده‌ایم”.

طول بین دو پایه اصلی پُل چناق‌قلعه، 2023 متر است که نماد صد سالگی ایجاد جمهوری ترکیه در سال 2023 است. این اندازه طولانی‌ترین فاصله بین دو پایه اصلی یک پل معلق در بین پُل‌های معلق جهان است.

از زمان به قدرت رسیدن حزب حاکم عدالت و توسعه در سال 2002، چنین طرح‌های بزرگی از جمله میدان هوایی جدید استانبول، تونل‌های خط‌ آهن و جاده‌ای در زیر تنگه بسفر استانبول و پُلی بر روی آن، از دست‌آوردهای مهم اردوغان به شمار می‌رود.

اما با وجود آن هم در حالی‌که بیش از یک سال به انتخابات سراسری 2023 مانده است، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت اردوغان و حزب عدالت و توسعه کاهش یافته و احتمال برنده شدن مخالفان او بارزتر شده است.

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی افتتاحیه این پُل گفت که عدد 1915 در نام آن، برگرفته از سال 1915 است که به گفته او سال پیروزی نیروی دریایی عثمانی بر نیروهای فرانسوی و بریتانیایی در داردانل، در جریان جنگ جهانی اول بوده است. اردوغان در این خصوص گفت: “این پروژه‌ها سهم زیادی در پیش‌رفت کشورمان در سرمایه‌گذاری، نیروی کار و صادرات دارند”.

اردوغان گفت که موترهای مسافربری برای استفاده از پُل باید 200 لیره ترکی برابر 13.5 دالر امریکایی بپردازند.

گزارش‌ها بیان می‌کند که کار بر روی پروژه پُل داردانل در ماه مارچ سال 2017 آغاز شد و بیش از پنچ هزار تن در ساخت آن شرکت داشتند. چناق‌قلعه 1915، در کنار سه پُل دیگر موجود در استانبول، چهارمین پُلی است که دو ساحل اروپایی و آسیایی ترکیه را به یک‌دیگر متصل می‌کند. ارتفاع پایه‌های پُل، 318 متر و طول مجموعی پُل به شمول بخش‌های ورودی آن، 4.6 کیلومتر است.

تا پیش از این، وسایل نقلیه‌ای که بین اناتولیا و شبه جزیره گالیپولی تردد داشتند، باید در سفر یک ساعته با کشتی از داردانل عبور می‌کردند که اکثر اوقات مسافران باید تا پنج ساعت برای عبور انتظار می‌کشیدند. با احداث پُل چناق‌قلعه 1915، این سفر حدود شش دقیقه را در بر خواهد گرفت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x