صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ادعای قتل جوان هلمندی به خاطر انتقاد فیسبوکی

خانواده یک جوان که به گونه مرموز در هلمند به قتل رسیده می‌گوید، او به دلیل انتقاد فیسبوکی از سوی نیروهای امارت اسلامی کشته‌ شده است.

خانواده یک جوان که به گونه مرموز در هلمند به قتل رسیده می‌گوید، او به دلیل انتقاد فیسبوکی از سوی نیروهای امارت اسلامی کشته‌ شده است.

پیک‌آفتاب: خانواده این جوان به نام «نویداحمد» در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند تایید می‌کنند که نیروهای امارت اسلامی او را به خاطر یک یادداشت انتقادی در فیسبوک به قتل رسانده‌اند.

شریف شرافت، برادر نوید می‌گوید که پنج‌شنبه شب 4 قوس، شماری از نیروهای طالبان به خانه‌‌شان هجوم آوردند و او را به زور با خود بردند. به گفته‌ی شرافت، خانواده نوید روز یک‌شنبه 7 قوس، جسد او را در شفاخانه یافته‌اند. آقای شرافت می‌گوید که برادرش پس از شکنجه به گونه بسیار بی‌رحمانه به قتل رسیده است.

این رویداد پس از آن اتفاق افتاده که نویداحمد چند روز قبل یک متن فیسبوکی در حمایت از آموزگاران نوشته و از عدم پرداخت معاشات آنان انتقاد کرده بود. نویداحمد نوشته بود: «آموزگاران از طالبان حقوق می‌خواهند». نویداحمد، دانش‌آموخته‌ رشته‌های اقتصاد و زراعت بود. با این حال، برادر نویداحمد از طالبان خواسته است که در این مورد عدالت را برقرارکنند.

حافظ رشید، رئیس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در هلمند گفته است که قتل نویداحمد توسط افراد طالبان تحت بررسی است.

گزارش‌های وجود دارد که قتل‌های مرموز فعالان مدنی توسط نیروهای محلی امارت اسلامی در ولایات مختلف کشور رخ می‌دهد. برخی فعالان مدنی در ولایت ننگرهار هم از کشته شدن شماری از همکاران شان در سه ماه گذشته خبر می‌دهند، اما می‌گویند که به دلیل ترس از جان شان نمی‌توانند این قتل‌ها را افشا کنند. چند روز پیش نیز گزارش‌های از ولایت‌های پنجشیر و بلخ منتشر شده که تهدیدهای علیه فعالان مدنی در این ولایات وجود دارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x