صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ادامه‌ی دیدارهای وزیر خارجه ترکمنستان با مقامات طالبان

وزیرخارجه ترکمنستان که روز گذشته به کابل آمده، در ادامه‌‌ی دیدارهایش با مقامات طالبان، صبح امروز با مولوی حنفی، معاون دوم رییس‌الوزرای طالبان دیدار کرده است. او همچنین با مقامات امنیتی طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

وزیر خارجه ترکمنستان که روز گذشته به کابل آمده، در ادامه‌‌ی دیدارهایش با مقامات طالبان، صبح امروز با مولوی حنفی، معاون دوم رییس‌الوزرای طالبان دیدار کرده است. او همچنین با مقامات امنیتی طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در حساب توییتر خود نوشته که وزیرخارجه ترکمنستان و هیئت همراهش صبح امروز با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کرده است. این دیدار در وزارت خارجه انجام شده و به گفته مجاهد، دو طرف در خصوص مسائل اقتصادی از جمله پروژه تاپی و خط آهن گفتگو کرده‌اند.

سخنگویان طالبان همچنین از دیدار وزیرخارجه ترکمنستان با مقامات امنیتی طالبان و بخصوص مولوی محمد یعقوب، سرپرست  وزارت دفاع این گروه خبر داده‌اند. تصاویر همرسانی شده از سوی سخنگویان طالبان نشان می‌دهد که خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان نیز در این دیدار حاضر است، اما سخنگویان طالبان روی عکس او را پوشانده‌اند تا چهره‌اش قابل شناسایی نباشد. خلیل حقانی تحت تعقیب امریکا قرار دارد و به تازگی ایالات متحده برای دستگیری او، 10 میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

با این همه، سخنگویان طالبان نوشته‌اند که وزیر خارجه ترکمنستان و مقامات امنیتی طالبان در مورد امنیت مرزها و تامین امنیت پروژه‌ای تاپی گفتگو کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x