صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

احزاب سیاسی مخالف در پاکستان به دلیل افزایش نرخ انرژی اعتراض می‌کنند

احزاب سیاسی مخالف حکومت پاکستان به تازگی اعلان کردند که یک حرکت، اعتراضی را در رابطه به افزایش بی‌سابقه نرخ انرژی در این کشور راه‌اندازی می‌کنند. پیک‌آفتاب: این احزاب شام روز گذشته، 26 میزان در این مورد صحبت کردند و این اعلامیه آنها ترس را در مورد اغتشاش‌های سیاسی در سراسر پاکستان نیز افزایش داده […]

احزاب سیاسی مخالف حکومت پاکستان به تازگی اعلان کردند که یک حرکت، اعتراضی را در رابطه به افزایش بی‌سابقه نرخ انرژی در این کشور راه‌اندازی می‌کنند.

پیک‌آفتاب: این احزاب شام روز گذشته، 26 میزان در این مورد صحبت کردند و این اعلامیه آنها ترس را در مورد اغتشاش‌های سیاسی در سراسر پاکستان نیز افزایش داده است.

گزارش‌ها می‌رساند که نرخ برق و تیل در اخیر هفته در پاکستان بلند رفت و این جزء شرایط صندوق وجهی بین‌المللی بود که درسال 2019 در مورد آن توافق شد و در برابر آن صندوق وجهی بین‌المللی شش میلیارد دالر به پاکستان می‌دهد تا پرداخت قرضه‌های خود را تضمین کند.

مولانا فضل الرحمن، رئیس ایتلاف ضد حکومت پاکستان روز گذشته، 26 ماه میزان گفت که این اعتراض با نشست‌های اعتصابی و متوقف کردن فعالیت تجارتی همراه خواهد بود که روز چهارشنبه، 28 ماه میزان آغاز می‌شود.

حزب نوازشریف صدر اعظم پشین پاکستان که در تبعید به سر می‌برد جزء این اعتراضات خواهد بود؛ اما حزب صدر اعظم بی نظیر بوتو، اعلان کرده است که اعتراض‌های جداگانه‌ای را  راه‌اندازی خواهند کرد.

بعد از آنکه معامله پاکستان با صندوق وجهی بین‌المللی ” آی ام اف” به چالش مواجه شد، این کشور 220 میلیون نفری با فشارهای شدید مالی درگیر شده است.

صندوق وجهی بین‌المللی خواهان اصلاحات جدی اقتصادی در پاکستان است و برای پرداخت قرض به این کشور چندین شرط گذاشته بود، ولی پاکستان تا حال نتوانسته این شرایط را عملی کند.

پرداخت قرض صندوق وجهی بین‌المللی به پاکستان تا حال دوبار به تعلیق در آمده است زیرا پاکستان نتوانسته در بسته اصلاحات اقتصادی که متعهد شده بود، عملاً پیشرفت نشان دهد. بالا رفتن نرخ تیل و انرژی برق هم یکی از شرایط این موافقت‌نامه بود تا درآمد این کشور افزایش یابد.

بحران کنونی اقتصادی در پاکستان سبب شده نرخ روپیه پاکستانی در مقابل دالر امریکایی به شکل بی‌پیشینه کاهش یابد و روز گذشته یک دالر در پاکستان تا 173.20 روپیه تبادله می‌شد و در اخیر روز با بسته شدن صرافی‌ها یا مارکیت پول، نرخ یک دالر به 172.78 کاهش یافت.

بانک دولتی پاکستان قبلاً پیش‌بینی کرده بود که نرخ روپیه پاکستانی در برابر دالر در جریان بحران اقتصادی کنونی کاهش خواهد یافت و دلیل آن را کسر در حساب جاری خوانده بود. از جانب دیگر، پاکستان در گذشته به سرازیر شدن پول بلاعوض ایالات متحده امریکا متکی بود که در چارچوب کمک های اقتصادی و اجتماعی پرداخت می‌شد.

بحران زمانی در پاکستان آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا پرداخت این کمک‌ها را به خاطر حمایت پاکستان از جنگجویان طالبان به حالت تعلیق در آورد، ادعای که مقامات پاکستان آن را همواره بی‌اساس می‌دانند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x