صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اتحادیه اروپا نیروهای اوکراینی را آموزش نظامی می‌دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که کشورهای عضو این اتحادیه در مورد آغاز ماموریت آموزش نیروهای اوکراینی بحث می‌کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که کشورهای عضو این اتحادیه در مورد آغاز ماموریت آموزش نیروهای اوکراینی بحث می‌کنند.

پیک‌آفتاب: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته 22 اگست، گفت که پیشنهاد آموزش نظامی این نیروها در کشورهای نزدیک به اوکراین در نشست دو روزه هفته آینده وزرای دفاع اتحادیه اروپا در پراگ، پایتخت جمهوری چک به بحث گرفته خواهد شد.

بورل گفت: “امیدوارم این پیشنهاد منظور شود. البته که این یک ماموریت بزرگ است. هر ماموریت باید مطابق به سطح تنش راه‌اندازی شود.”

روسیه روز 24 فبروری سال جاری، بر اوکراین حمله کرد. در جریان این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها هزار غیرنظامی کشته شده است.

کمک‌های نظامی و استخباراتی اروپا و امریکا با نیروهای اوکراینی، در کُند ساختن پیش‌روی نیروهای روسی کمک کرده است، اما نتوانسته‌ آنان را متوقف کند.

جوزپ بورل افزود که باید تمامی کشورهای اتحادیه اروپا روی جزئیات این ماموریت آموزشی توافق کنند.

این در حالی است که کشورهای متعدد اروپایی به ویژه بریتانیا، از قبل براساس توافقات دوجانبه به نیروهای اوکراینی آموزش‌های نظامی را فراهم کرده‌اند.

هدف این ماموریت، آموزش 10 هزار نظامی اوکراینی در بخش‌های استفاده از تسلیحات، کمک‌های اولیه در میدان جنگ و مهارت‌های گزمه است.

بورل اضافه کرد که اتحادیه اروپا ماموریت‌های مشابهی را در برخی از کشور ها از جمله مالی، موزامبیک، نایجریا، چاد و چندین کشور دیگر انجام داده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x