صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اتحادیه اروپا طرح پذیرش نزدیک به ۴۲ هزار شهروند افغان را روی دست دارد

یوهانسون گفت، براساس ارزیابی فیلیپو گراندی، کمیسار عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، در طول پنج سال آینده حدود ۸۵ هزار شهروند افغان باید از کشورهای همسایه افغانستان به کشورهای اروپایی انتقال داده شوند.

از نظر اتحادیه اروپا پذیرش ۴۲ هزار و ۵۰۰ مهاجر افغان در طول پنج سال آینده واقع بینانه است. دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که در پنج سال آینده، حدود ۸۵ هزار شهروند افغان از کشورهای همسایه این کشور پذیرفته شوند.

پیک‌آفتاب: ایلوا یوهانسون، کمیسار امور داخلی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در مورد برنامه پذیرش هزاران پناهجوی افغان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در بروکسل سخن گفت.

یوهانسون گفت، براساس ارزیابی فیلیپو گراندی، کمیسار عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، در طول پنج سال آینده حدود ۸۵ هزار شهروند افغان باید از کشورهای همسایه افغانستان به کشورهای اروپایی انتقال داده شوند. به گفته او، گراندی «پیشنهاد کرده است که اتحادیه اروپا نیمی از آن ها را به عهده بگیرد.»

خانم یوهانسون افزود، اتحادیه اروپا باید کمک کند و این «وظیفه اخلاقی اش» است، اما هرگونه تصمیم گیری دراین باره به عهده کشورهای عضو است.

کمیسار امور داخلی اتحادیه اروپا بر این تاکید کرد که روند تخلیه شهروندان افغانی که در معرض خطر جدی هستند، باید ادامه یابد. او در این راستا از زنانی یاد کرد که به عنوان خبرنگار، قاضی یا در زمینه حقوق بشر فعالیت می کرده اند.

بر این اساس، برای حدود ۲۲ هزار شهروند افغان در ۲۴ کشور عضو اتحادیه اروپا اسکان داده شده است. یوهانسون اطمینان داد که اتحادیه اروپا «آماده تلاش بیشتر در این زمینه است.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x