صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اتحادیه اروپا: طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

اورزولا فون در لاین، رئیس‌ کمیسیون اتحادیه اروپا در سیزدهمین نشست آسیا و اروپا گفته است که اتحادیه اروپا، حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما تلاش می‌کند که از سقوط اقتصادی و اجتماعی در افغانستان، جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا در سیزدهمین نشست این اتحادیه اعلام کرد که امارت اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد.

پیک‌آفتاب: اورزولا فون در لاین، رئیس‌ کمیسیون اتحادیه اروپا در سیزدهمین نشست آسیا و اروپا گفته است که اتحادیه اروپا، حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما تلاش می‌کند که از سقوط اقتصادی و اجتماعی در افغانستان، جلوگیری شود.

خانم اورزولافون، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این نشست افزود: “اتحادیه اروپا باید از مردم افغانستان حمایت کند تا از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی پیش آمده در این کشور جلوگیری شود، اما رویکرد امارت اسلامی برای اتحادیه قناعت بخش نیست”.

پیش از این، اتحادیه اروپا به ارزش یک میلیارد یورو کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و کشورهای همسایه اعلام کرده بود.

اتحادیه اروپا در سیزدهمین نشست بار دیگر اعلان کرد که امارت اسلامی را به دلیل عدم پای‌بندی به تعهدات‌اش به رسمیت نمی‌شناسد، طوری‌که تاکنون هیچ کشوری به گونه رسمی امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته‌اند.

اما امارت اسلامی تلاش دارد تا از این چالش عبور کنند اما به دلیل اقداماتی که انجام می‌دهند تاکنون نتوانسته‌اند که قناعت کشورهای جهان را به دست آورند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر منابعی در یوناما گفته بودند که مقامات امریکایی در آخرین تماس‌شان با مقامات امارت اسلامی، به صورت جدی هشدار داده است. در این تماس که نمایندگان ویژه سازمان ملل، آلمان و هالند نیز حضور داشته‌اند، نماینده ویژه امریکا به مقامات طالبان گفته بود که اگر پیش‌شرط‌های جامعه جهانی پذیرفته نشود، امارت اسلامی هرگز به رسمیت شناخته نخواهد شد.

هشدار امریکا به امارت اسلامی؛ شرط‌های جامعه جهانی برآورده نشود، کمک‌ها قطع می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x