صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تایید برکناری مولوی مهدی از ریاست استخبارات بامیان

طالبان تایید کردند که مولوی مهدی مجاهد از ریاست استخبارات بامیان برکنار شده است. قاری بلال که قبلاً مسئول یک کندک استشهادی طالبان بوده، به جای مولوی مهدی به ریاست استخبارات بامیان منصوب شده است.

طالبان تایید کردند که مولوی مهدی مجاهد از ریاست استخبارات بامیان برکنار شده است. قاری بلال که قبلاً مسئول یک کندک استشهادی طالبان بوده، به جای مولوی مهدی به ریاست استخبارات بامیان منصوب شده است.

پیک‌آفتاب: خبر برکناری مولوی مهدی از ریاست استخبارات بامیان، حدود دو هفته پیش در خبرگزاری پیک‌آفتاب منتشر شد، اما دفتر رسانه‌ای او در آن زمان به شدت واکنش نشان داد و خبر نشر شده در خبرگزاری پیک‌آفتاب را «شایعه بی‌اساس» خواند.

حالا اما، خبر برکناری مولوی مهدی علنی شده است. سیف‌الرحمن، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بامیان گفته که به جای مولوی مهدی، قاری بلال به عنوان رئیس استخبارات بامیان منصوب شده است. به گفته رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان، قاری بلال باشنده اصلی دره غوربند ولایت پروان است و پیش از این فرمانده یک کندک استشهادی طالبان بوده است. اعضای دفتر مولوی مهدی هم در پاسخ به پرسش خبرگزاری پیک‌آفتاب به صورت کوتاه جواب داد: “درست است”.

به تازگی انعام‌الله سمنگانی، از سخنگویان طالبان نیز در توییتی به صورت ضمنی خبر برکناری مولوی مهدی را تایید کرده است. او در این توییت از دیدار مولوی مهدی با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزرای طالبان خبر داده و در آن از وی به عنوان رئیس پیشین استخبارات بامیان نام‌برده است. او نوشته است: “مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با مولوی انس عزیزی، معاون والی بامیان و مهدی بلخابی، قوماندان معروف جهادی و رئیس پیشین استخبارات آن ولایت در قصر سپیدار دیدار نمود.”

با این همه، گفته می‌شود که مولوی مهدی به عنوان معاون شورای حل منازعات در ریاست عمومی استخبارات تعیین شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صابره
صابره
2 سال قبل

برکناری جناب مولوی مهدی از بامیان بدون کدام دلیلی برای مردم بامیان نگران کننده است مردم بامیان سخت در انتقاد است

تماس با ما: contactus@paikaftab.com
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x