صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چهار ماه پس از سقوط افغانستان، جزئیات جنگ امریکا دوباره رسانه‌ای می‌شود

واشنگتن پست در گزارش تازه‌ای می‌نویسد که حملات هوایی امریکا بر طالبان در ماه پایانی جنگ برای جلوگیری از فروپاشی اردوی افغانستان افزایش یافته بود.

واشنگتن پست در گزارش تازه‌ای می‌نویسد که حملات هوایی امریکا بر طالبان در ماه پایانی جنگ برای جلوگیری از فروپاشی اردوی افغانستان افزایش یافته بود.

پیک‌آفتاب: روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که براساس اطلاعات فاش شده، حملات هوایی ارتش امریکا علیه طالبان در ماه اگست افزایش یافته بود تا مانع فروپاشی ارتش افغانستان شود.

واشنگتن پست نوشته است که اوج حملات زمانی شروع شد که جنگ‌جویان طالبان مراکز ولایت‌های مختلف را محاصره کردند و در نهایت کنترل کابل را در 15 اگست به دست گرفتند.

براساس معلومات ارایه شده، حدود 153 بمب امریکایی توسط طیاره‌های جنگی و هواپیماهای بدون‌سرنشین امریکا در ماه اگست بر مواضع طالبان پرتاب شد که این رقم در ماه جولای 18 بمب بود. گزارش می‌افزاید که  براساس معلومات ارایه شده، این میزان از حملات تنها از سوی ارتش امریکا صورت گرفته بود و حملات هوایی اردوی افغانستان را شامل نمی‌شد.

واشنگتن پست در ادامه می‌گوید: «اعداد و ارقام نشان می‌دهد که ارتش امریکا در روزهای پایانی طولانی‌ترین جنگ خود، با مشکل عدیده دست و پنجه نرم می‌کرد، زیرا وضعیت زمینی به ‌طور فزاینده‌ای وخیم شده بود. روزنامه می‌افزاید که این حملات به خاطری صورت می‌گرفت که اردوی افغانستان در برابر حملات طالبان پیروز شوند.»

از جانب دیگر جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفته که از زمان تکمیل عقب‌ نشینی در پایان ماه اگست، ارتش امریکا هیچ حمله هوایی در افغانستان انجام نداده است. جان کربی علاوه کرده که پنتاگون بر نظارت در عملیات‌های هوایی در سطح منطقه ادامه خواهد داد. وی افزوده که جزییات حملات هوایی که پیش از این به خاطر توافق‌نامه دوحه متوقف شده بود، از سر گرفته خواهد شد.

این در حالی است که عفو بین‌الملل روز چهارشنبه ۱۵ دسمبر، با نشر گزارشی گفته بود که طالبان، قوای نظامی امریکا و نیروهای امنیتی افغانستان مسئول حملاتی هستند که باعث کشتار غیرنظامیان و افراد ملکی شده است.

امریکا، طالبان و نیروهای امنیتی پیشین، متهم به کشتار غیرنظامیان در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x