صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعتراض کارمندان وزارت شهرسازی به عدم پرداخت معاش‌شان

برخی از کارمندان وزارت شهرسازی در اعتراض به عدم پرداخت معاش‌شان، دست به یک گردهم‌آیی اعتراضی زدند. این کارمندان از طالبان می‌خواهند معاش‌شان را پرداخت کنند.

برخی از کارمندان وزارت شهرسازی در اعتراض به عدم پرداخت معاش‌شان، دست به یک گردهم‌آیی اعتراضی زدند. این کارمندان از طالبان می‌خواهند معاش‌شان را پرداخت کنند.

پیک‌آفتاب: این کارمندان که تعدادشان به ده‌ها تن می‌رسد، امروز ۲۷ قوس در این گردهم‌آیی گفتند که از ماه اسد به این سو معاشات‌شان به حالت تعلیق درآمده و اکنون بی‌سرنوشت‌ هستند.

این کارمندان با حمل شعارهای «ظلم و چشم‌پوشی از پرداخت معاش و مزد کارگر از گناهان کبیره است و لطفاً نان اولادهای انجینیران و متخصصین را از دسترخوان ایشان نگیرید»، از طالبان خواستار پرداخت حقوق‌ خود شدند. آنان می‌گویند که چندین بار با مقام‌های سرپرست طالبان خواسته‌های‌شان را مطرح کرده‌اند، اما تاکنون به این درخواست‌ها پاسخ قناعت‌بخش داده نشده است.

کارمندان معترض تاکید دارند که وزارت شهرسازی و اراضی یکی از وزارت‌خانه‌های کلیدی و غیرسیاسی کشور است و نباید دروازه آن به روی انجنیران بسته شود. این کارمندان در این گردهم‌آیی از سازمان ملل و جامعه جهانی نیز خواستند که شهروندان افغانستان را در این بحران اقتصادی پیش آمده تنها نگذارند و کمک کنند.

این در حالی است که وزارت مالیه طالبان هفته گذشته اعلام کرده بود که معاشات تمامی کارمندان دولتی تا دو روز پرداخت می‌شود. این وزارت بارها اعلام کرده که معاشات کارمندان دولتی را به زودی پرداخت می‌کند، اما تاکنون به هیچ یک از این وعده‌ها عمل نکرده است.

پرداخت معاش آموزگاران و کارمندان صحی توسط سازمان ملل

آلمان، معاشات آموزگاران را در سه ماه آینده پرداخت می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x