صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کودکان افغانستان در بحران سوءتغذیه حاد

بحران سوءتغذیه کودکان افغانستان را فرا گرفته است، کودکان کوچکترین افراد جامعه هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند و برای زنده ماندن در تلاش هستند.

بحران سوءتغذیه کودکان افغانستان را فرا گرفته است، کودکان کوچکترین افراد جامعه هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند و برای زنده ماندن در تلاش هستند.

پیک‌آفتاب: سوء‌تغذیه جان کودکان افغانستان را به خطر انداخته و فقر و گرسنگی کودکان کشور را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است. نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده‌اند که تا پایان سال جاری میلادی حدود ۳.۲ میلیون کودک در افغانستان دچار سوءتغذیه حاد خواهند شد. از این آمار یک میلیون نفر نیز در معرض خطر مرگ قرار دارند.

3.2 میلیون کودک در افغانستان از فقر و سوء تغذیه شدید رنج می‌برند

در این رابطه سام مورت، رئیس ارتباطات یونیسف در تویتیر خود نوشته: “در افغانستان یک میلیون کودک زیر 5 سال به سوء‌تغذیه شدید مواجه است. دانیال 8 ماهه به سوء‌تغذیه شدید مواجه و تحت درمان است. او دو هفته بعد از تداوی سلامتی‌اش را باز یافت و اکنون باهوش‌تر و بازیگوش‌تر است. او بعد از یک هفته تداوی به همکاری یونیسف، می‌تواند به خانه باز گردد.”

بیماری‌هایی مانند سرخکان و اسهال نیز یکی دیگر از چالش‌های بزرگ در میان کودکان افغانستان است و امروز بیش از گذشته جان آنها را به خطر انداخته است. طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، در سال روان میلادی نزدیک به 100 کودک بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

واکسین سرخکان، تنها راه علاج جلوگیری از شیوع این بیماری

طبق گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، شمار آوارگان ناشی از جنگ در این کشور سه میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است. طبق بررسی‌های این سازمان پیش از تسلط طالبان حدود نیمی از مردم افغانستان به کمک نیاز داشتند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x