صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جان بولتون: با خروج نیروهای ناتو از افغانستان، امریکا فقط 6 ماه با حملات تروریستی فاصله دارد

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا می‌گوید که 3 ماه از خروج نیروهای ناتو و امریکا از افغانستان می‌گذرد، اما ایالات متحده فقط 6 ماه با حمله تروریستی فاصله دارد.

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا می‌گوید که 3 ماه از خروج نیروهای ناتو و امریکا از افغانستان می‌گذرد، اما ایالات متحده فقط 6 ماه با حمله تروریستی فاصله دارد.

پیک‌آفتاب: جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا در مصاحبه خود با “اسکای نیوز” می‌گوید که 3 ماه از خروج نیروهای ناتو به رهبری امریکا از افغانستان می‌گذرد، اما ایالات متحده فقط 6 ماه با حمله تروریستی فاصله دارد. به گفته بولتون، خروج غیرواقع‌بینانه نیروهای امریکایی از افغانستان، تهدیدات امنیتی علیه امریکا را افزایش داده است، طوریکه این کشور به لحاظ زمانی فقط 6 ماه با حمله تروریستی فاصله دارد.

بولتون در این مصاحبه گفت که علت اصلی کاهش مقبولیت دولت جو بایدن، نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است. او گفت اگر به زمان سقوط محبوبیت و مقبولیت دولت بایدن در امریکا نگاه کنید علت اصلی آن پخش جهانی خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان بود. یعنی خروج غیر واقع‌بینانه نیروهایی امریکایی از افغانستان، محبوبیت و مقبولیت دولت باید را نزد شهروندان امریکایی کاهش داد.

بولتون افزوده است: “می‌دانید امریکایی‌ها دوست ندارند در تلویزیون ملی تحقیر شوند. پس یکی از این دلایل، نحوه خروج امریکا از افغانستان بود. علاوه براین، امریکایی‌ها بابت تهدید علیه امنیت ملی و منافع این کشور نیز نگران هستند”.

بولتون افزود که یک مقام ارشد پنتاگون دو هفته پیش در مجلس سنا اعتراف کرد که نهادهای اطلاعاتی امریکا برآورد کرده‌اند که بخش خراسان گروه داعش ممکن است ظرف 6 تا 12 ماه توانایی حمله بر امریکا را داشته باشند و شبکه القاعده نیز می‌تواند ظرف 12 تا 24 ماه توانایی انجام این حمله را پیدا کنند.

مشاور پیشین امنیت ملی امریکا تصریح کرد: “دو سه ماه بیشتر از خروج ما نگذشته است و به صورت باالقوه فقط 6 ماه با حمله تروریستی فاصله داریم. ما معتقدیم امریکایی‌ها می‌فهمند که امنیت ما مورد تهدید است و آن را از طریق تلویزیون دیده و شنیده‌اند.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع امریکا نیز گفته بود که بخش خراسان داعش در ظرف 6 ماه می‌تواند به امریکا حمله کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x