صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بازگشایی مکاتب متوسطه و لیسه دخترانه در هلمند

مسئولان در ولایت هلمند می گویند که مشکلات آموزش دختران بالاتر از صنف ششم در این ولایت حل شده و به زودی مکاتب به روی این دانش‌آموزان، باز خواهد شد.

مسئولان در ولایت هلمند می گویند که مشکلات آموزش دختران بالاتر از صنف ششم در این ولایت حل شده و به زودی مکاتب به روی این دانش‌آموزان، باز خواهد شد.

پیک‌آفتاب: مولوی عبدالباری شهاب، رئیس معارف هلمند در دیدار با رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت گفته که دروازه مکاتب به روی دانش‌آموزان دختر در هلمند پس از تصمیم مرکز، باز خواهد شد.

به گفته او تمامی مشکلات برای آموزش دختران بالاتر از صنف ششم در این ولایت، حل شده و منتظر تصمیم رهبری طالبان در کابل هستند.

طالبان گفته‌ برای تحصیل دختران صنف ششم به بالا در چارچوب اسلام، قوانین جدیدی را تدوین می‌کند.

قابل ذکر است که طالبان با تسلط بر افغانستان، به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه رفتن به مکاتب را نداده بودند و این اقدام با موجی از انتقادها مواجه شد که بعد از این انتقادات در چندین ولایت مکاتب دخترانه بازگشایی شد.

مقامات هلمندی در حالی از حل مشکل آموزش دختران بالای صنف ششم خبر می‌دهند که منابع محلی در هرات دو روز قبل از مسدود شدن دوباره مکاتب دخترانه این ولایت توسط طالبان سخن گفته‌اند. مکاتب دخترانه در هرات ۱۰ روز پیش با تلاش شورای معلمان این ولایت آغاز به کار کرده بودند.

بسته شدن دوباره مکاتب دخترانه در هرات توسط طالبان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x