صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وانگ‌یو: “دهلیز هوایی جلغوزه” پیوند دوستی بین افغانستان و چین است

وانگ‌یو، سفیر چین در کابل در حساب توییتر خود، از رسیدن اولین محموله صادراتی جلغوزه‌ای افغانستان به میدان هوایی "پودونگ" شانگ‌های خبرداده و آن را بخشی از همکاری و روابط عالی بین دو کشور توصیف کرده است.

سفیر چین در کابل، ضمن استقبال از رسیدن اولین محموله‌های صادرات جلغوزه افغانستان به این کشور آن را «تجارت برد-برد» و در راستای همکاری و روابط عالی بین دو کشور توصیف کرده است. روز گذشته اولین پرواز تجارتی به خارج، با ارسال محموله جلغوزه افغانستان به چین صورت گرفت.

پیک‌آفتاب: وانگ‌یو، وزیر چین در کابل در حساب توییتر خود، از رسیدن اولین محموله صادراتی جلغوزه‌ای افغانستان به میدان هوایی “پودونگ” شانگ‌های خبرداده و آن را بخشی از همکاری و روابط عالی بین دو کشور توصیف کرده است.

سفیر چین در کابل در حساب توییتر خود نوشته است: «اولین پرواز جلغوزه افغانستان به میدان‌هوایی پودونگ شانگ‌های رسید. این یک کار عالی در راستای همکاری و مشارکت دو کشور و مردمان ما است. درآمد خوب برای دهاقین افغانستانی و مزه‌ای عالی برای مشتریان چینی: برد، برد.»

روز گذشته اولین پرواز تجارتی از میدان‌هوایی کابل به خارج از کشور، از زمان تسلط طالبان بر افغانستان صورت گرفت و در مراسم آغاز آن شماری از مقامات بلندپایه طالبان حضور داشتند.

آقای یو، روز گذشته نیز در رشته توییت‌هایی، ارسال اولین محموله تجارتی از افغانستان به چین را در راستای تقویت روابط بین دو کشور موثر دانسته بود. او گفته بود که با توجه به محدودیت‌های حمل و نقل هوایی جهانی، چین و افغانستان با غلبه بر مشکلات، پروازهای مدیریت شده را پشت‌سر گذاشتند که این مسئله می‌تواند مشکل کشاورزان افغانستانی را حل کرده و تجارت بین دو کشور را تقویت کند.

سفیر چین در کابل در ادامه بر حمایت کشورش از مردم افغانستان تاکید کرده و گفته که بیجینگ، قاطعانه یک سیاست دوستانه را در قبال همه مردم افغانستان دنبال می‌کند و علاوه بر کمک‌های بشردوستانه بیشتر به افغانستان، در ماه‌های آینده ده‌ها هزار تن جلغوزه از افغانستان به چین صادر خواهد شد. افزوده که درآمد ناشی از این صادرات که به صدها میلیون دالر می‌رسد، به کشاورزان افغانستانی کمک خواهد کرد. او همچنین گفته بود که «دهلیز هوایی جلغوزه” پیوند مهم دوستی بین مردم دو کشور است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x