صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: گفته‌های خلیل‌زاد مبنی بر حضور القاعده در افغانستان بی‌اساس است

مجاهد: «نه کسی اینجا وجود دارد و نه اطلاعاتی به ما رسیده که در این سطح باشد.»

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، اظهارات خلیل‌زاد درباره حضور سران القاعده در کشور را نادرست و بی‌اساس خوانده است. نماینده پیشین امریکا در روند صلح افغانستان پیشتر به «سی‌بی‌اس نیوز» گفته بود که “ایمن‌الظواهری”، رهبر شبکه القاعده در افغانستان حضور دارد.

پیک‌آفتاب: زلمی خلیل‌زاد نماینده پیشین امریکا در روند صلح افغانستان گفته که احتمالاً “ایمن‌‌الظواهری”، در افغانستان و یا همسایگی این کشور حضور دارد و طالبان در این باره اطلاعی ندارند. او همچنین گفته که فضای بی‌اعتمادی میان افغانستان و امریکا به وجود آمده و واشنگتن عمل‌کرد طالبان را به‌منظور مقابله با تروریست‌ها از خارج مرزها بررسی می‌کند. خلیل‌زاد افزوده است، در صورتی که واشنگتن متوجه برنامه‌ریزی فعالیت‌های تروریستی در افغانستان شود، توانایی انجام حمله را دارد.

آقای خلیل‌زاد در این گفتگو تاکید کرده که یک بخشی از طالبان با شبکه القاعده همکاری می‌کند، اما امارت اسلامی مطابق توافقنامه دوحیه به این بخش اجازه نمی‌دهد که بر ضد ایالات متحده اقدام کند. به اساس اظهارات آقای خلیل‌زاد، طالبان گفته‌اند که القاعده در افغانستان حضور دارد، اما پایگاه ندارد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، این اظهارات «زلمی خلیلزاد» را نادرست و بی‌اساس خواند و تاکید کرده که چنین چیزی وجود ندارد. آقای مجاهد افزوده که «نه کسی اینجا وجود دارد و نه اطلاعاتی به ما رسیده که در این سطح باشد.»

این درحالی است که پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هم گفته بود درصورتی که این پیمان متوجه فعالیت‌های تروریستی درخاک افغانستان شود، توانایی حمله از بیرون افغانستان به خاک این کشور را دارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x