صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رهبر طالبان تحت پیگرد بی‌سرنشین‌های امریکایی

انس حقانی از اعضای ارشد طالبان گزارش‌ها در مورد مرگ ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه را رد کرده و گفته که او از ترس هواپیماهای بی‌سرنشین امریکا در انظار عمومی ظاهر نخواهد شد.

انس حقانی از اعضای ارشد طالبان گزارش‌ها در مورد مرگ ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه را رد کرده و گفته که او از ترس هواپیماهای بی‌سرنشین امریکا در انظار عمومی ظاهر نخواهد شد.

پیک‌آفتاب: پس از نشر گزارش‌ها درباره مرگ ملا هبت‌الله آخندزاده؛ رهبر طالبان، انس حقانی؛ عضو ارشد این گروه می‌گوید که ملا هبت‌الله زنده است و در افغانستان به‌سر می‌برد؛ اما از ترس هواپیماهای بی‌سرنشین امریکا در انظار عمومی ظاهر نخواهد شد.

آقای حقانی که برای شرکت در نشست مسکو به روسیه رفته، این سخنان را در گفتگویی با خبرگزاری روسی اسپوتنیک بیان کرده‌است. او در پاسخ به سؤالی درباره محل زندگی ملا هبت‌الله آخندزاده گفت: «او زنده است و در افغانستان به‌سر می‌برد. من خودم حدود ۱۰ روز پیش با وی ملاقات کردم؛ اما حریم هوایی کشور چندان امن نیست و هواپیماهای امریکایی در آنجا حضور دارند.»

ملا هبت‌الله پس از ملا اخترمحمد منصور، سومین رهبر طالبان است که پس از تأسیس این گروه در سال ۱۹۹۴ رهبری طالبان را به دست گرفت.

چند روز پیش برخی رسانه‌های امریکایی به نقل از منابع «معتبر» گزارش دادند که رهبر گروه طالبان سال گذشته در یک حمله انتحاری در پاکستان کشته شده‌است. طالبان این گزارش‌ها را رد کرده و از زنده‌بودن رهبر شان سخن گفته‌اند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان در دو ماه گذشته بارها اخباری مبنی بر ورود ملا هبت‌الله به افغانستان منتشر شده‌بود؛ اما او هیچ‌گاه در انظار عمومی ظاهر نشده و عکس تازه‌ای نیز از او منتشر نشده‌است. اخیرا نیز سخنگویان طالبان از انتصاب قاضی‌القضات طالبان به فرمان ملا هبت‌الله خبر دادند. سخنگویان طالبان گفته‌اند که مولوی عبدالحیکم حقانی با فرمان مستقیم رهبر طالبان به عنوان رییس دادگاه عالی معرفی شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x