صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هشدار دبیرکل سازمان ملل؛ مردم افغانستان را به خاطر طالبان مجازات نکنید!

آنتونیو گوترش در یک کنفرانس خبری گفت که بحران جاری حداقل ۱۸ میلیون افغانستانی را تحت تاثیر قرار داده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید که برای جلوگیری از فروپاشی باید مستقیماً بودجه‌ای به اقتصاد افغانستان تزریق شود. آقای گوترش روز دوشنبه هشدار داد که مردم افغانستان نباید به خاطر گروه طالبان توسط جامعه بین المللی به طور دسته‌جمعی مجازات شوند.

پیک‌آفتاب: آنتونیو گوترش در یک کنفرانس خبری گفت که بحران جاری حداقل ۱۸ میلیون افغانستانی را تحت تاثیر قرار داده است. دبیرکل سازمان ملل از جامعه‌جهانی خواست که به اقتصاد افغانستان «نقدینگی تزریق کند» تا از سقوط اقتصادی آن جلوگیری کند. او گفت باید راه هایی پیدا شود که در چارچوب قوانین بین‌المللی این نقدینگی به اقتصاد افغانستان برسد. گوترش گفته که اختلافات برسر به رسمیت‌شناختن احتمالی طالبان و بازگرداندن دارایی‌های مسدود شده به دولت طالبان، از کمک به مردم افغانستان مجزا باشد.

آقای گوترش درعین حال، از طالبان خواسته که به وعده‌های خودش عمل کند. او به صورت ویژه به مسئله زنان اشاره کرده و گفته که طالبان باید آزادی‌های دختران و زنان را رعایت کند.

این هشدار درحالی صادر شده که امروز نشست سران گروه 20 در مورد افغانستان برگزار می‌شود و رهبران این گروه برای بررسی بحران فزاینده در افغانستان دیدار خواهند کرد. این کشور با بحران مالی روبرو است.

درحالی که برخی از رهبران جهان می‌خواهند کمک‌ها به افغانستان را به رعایت حقوق بشر از سوی طالبان مشروط کنند، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا که ریاست نشست گروه 20 را بر عهده دارد می‌گوید هدف صرفا جلوگیری از یک “فاجعه انسانی” در افغانستان است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x