صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پایان گفتگوهای قطر؛ رضایت امریکا و طالبان از جریان گفتگوها

گفتگوهای دو روزه هیئت‌های طالبان و امریکا در دوحه پایتخت قطر پایان یافت. وزارت خارجه امریکا و طالبان این گفتگوها را خوب توصیف کرده‌اند.

گفتگوهای دو روزه هیئت‌های طالبان و امریکا در دوحه پایتخت قطر پایان یافت. وزارت خارجه امریکا و طالبان این گفتگوها را خوب توصیف کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است: «مذاکرات امارات اسلامی و هیئت ایالات متحده در دوحه به خوبی پیش رفت.» به نوشته خبرنامه، مسائل سیاسی در این نشست مورد بحث قرار گرفته و نمایندگان طالبان اجرای کامل توافقنامه دوحه را بهترین راه حل مشکلات دانسته‌اند. خبرنامه افزوده که آنها به هیئت امریکایی‌ها گفته‌اند «کمک‌های بشردوستانه نباید با مسائل سیاسی مرتبط باشد.»

به اساس خبرنامه، نماینده امریکا در این نشست وعده کرده که آنها کمک‌های بشردوستانه به افغان‌ها ارائه می‌دهند و تحویل کمک‌های بشردوستانه به دیگر نهادهای خیریه را تسهیل می‌کنند. هیئت طالبان نیز تعهد کرده‌اند که با نهادهای خیریه در شفافیت و تحویل کمک‌های بشردوستانه به شهروندان همکاری خواهند کرد.

از سوی هم، وزارت امورخارجه ایالات متحده نیز با صدور بیانیه‌ای گفت‌و‌گوهای دو روزه با طالبان در دوحه قطر را ”صادقانه و حرفه‌ای ” توصیف کرده است. به اساس این بیانیه، هیئت امریکایی اعزامی به دوحه در این گفت‌و‌گوها درباره نگرانی‌های واشنگتن ”درباره امنیت افغانستان و فعالیت گروه‌های تروریستی” در افغانستان با طرف مقابل مذاکره کرده است. بیانیه افزوده که هیئت امریکایی همچنین بر لزوم احترام به حقوق بشر و حضور زنان و دختران در همه جنبه‌های اجتماعی در افغانستان تاکید کرده است.

این خوش‌بینی‌ها نسبت به این گفتگوها درحالی ابراز می‌گردد که پیش از شروع گفتگوها، امریکا گفته بود این دیدار هرگز به معنای شناسایی طالبان نیست و طالبان نیز از عدم همکاری با امریکا در مبارزه با گروه‌های تروریستی خبر داده بودند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x