صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روزانه سه تا چهار هزار نفر از مرز نیمروز به ایران می‌روند

پس از روی کار آمدن طالبان شمار پناهجویانی که در تلاش برای گذشتن از مرز هستند "روزانه به حدود سه تا چهار هزار نفر" افزایش یافته است.

محمدهاشم حنظله، فرمانده مرزی ولایت نیمروز به خبرگزاری فرانسه گفته که قبلاً هر ماه حدود هزار تا دو هزار نفر از گذرگاه مرزی زرنج به ایران می‌رفتند، اما پس از روی کار آمدن طالبان شمار پناهجویانی که در تلاش برای گذشتن از مرز هستند “روزانه به حدود سه تا چهار هزار نفر” افزایش یافته است. به گفته او، افراد کمی اسناد لازم را برای عبور از مرز دارند. برخی از پناهجویانی که تلاش دارند به شکل قاچاق به ایران بروند، به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که ماموران مرزی ایران به پناهجویان شلیک کرده یا بدرفتاری کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: با روی کار آمدن حکومت طالبان و تعطیلی بسیاری از بخش‌ها، روزانه شمار زیادی از شهروندان کشور از مسیرهای گوناگون از کشور خارج می‌شوند. برخی با در دست داشتن اسناد رسمی یا تقلبی در تلاش برای رفتن به کشورهای غربی هستند، برخی هم تلاش می‌کنند با استفاده از راه‌های قاچاق به کشورهای همسایه پناهنده شوند.

در همین، یلوا یوهانسون، مسئول امور داخلی اتحادیه اروپا روز جمعه هشدار داد که اروپا باید تهدیدات امنیتی ناشی از مهاجران از افغانستان را جدی‌تر بگیرد. او دیروز در لوکزامبورگ پس از دیدار با همتایان اروپایی خود گفت: «در مورد تهدید تروریستی از سوی افغانستان، باید بگویم که ارزیابی من این است که سطح هشدار به اندازه کافی بالا نیست.» با این حال، یوهانسون گفت، جهان مسئولیت اخلاقی دارد که از افغان‌های در معرض خطر محافظت کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x