صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس جمهور ترکمنستان: خواهان حفظ روابط خوب با افغانستان هستیم

قربانقلی بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان می‌گوید کشورش می‌خواهد مناسبات خوب با افغانستان را حفظ کرده و به این کشور کمک‌های بشردوستانه کند. پیک‌آفتاب: رئیس جمهور ترکمنستان به خبرگزاری ایتارتاس روسیه گفته که کشورش سیاست خارجی بی‌طرفانه دارد و در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند. آقای محمدوف افزوده که کشورش می‌خواهد پس از روی […]

قربانقلی بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان می‌گوید کشورش می‌خواهد مناسبات خوب با افغانستان را حفظ کرده و به این کشور کمک‌های بشردوستانه کند.

پیک‌آفتاب: رئیس جمهور ترکمنستان به خبرگزاری ایتارتاس روسیه گفته که کشورش سیاست خارجی بی‌طرفانه دارد و در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند. آقای محمدوف افزوده که کشورش می‌خواهد پس از روی کار آمدن طالبان نیز همکاری با افغانستان را ادامه دهد. رییس جمهور ترکمنستان تاکید کرد که می‌خواهد پروژه‌های بزرگ انتقال انرژی، حمل و نقل و مخابرات این کشور با افغانستان ادامه پیدا کند.

پروژه خط لوله گاز بین ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند موسوم به «تاپی» از ارزش بالایی برخوردار است، که علاوه بر تأمین گاز افغانستان می‌تواند سالانه یک میلیارد دالرعاید به افغانستان برساند. رایزنی‌ها در مورد این پروژه در دهه ۱۹۹۰ زمانی که طالبان بربیشتر افغانستان حکومت می‌کرد، آغاز شده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x