صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از مدار اصلی تولید برق اوکراین خارج شد

براساس گفته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین از مدار اصلی تولید برق کشور خارج شده است.

براساس گفته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین از مدار اصلی تولید برق کشور خارج شده است.

پیکآفتاب: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز یک‌شنبه چهارم سپتمبر، در توییتی نوشته است: “زاپوریژیا از مدار اصلی تولید برق خارج شده است، اما این نیروگاه با استفاده از مداری ذخیره، برای تولید برق به شبکه کشوری ادامه می‌دهد.”

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در توییتی دیگر، از برگشت به ویانا خبر داده است. وی بازرسی از زاپوریژیا را پُر دست‌آورد خوانده و از نهادهای و دست‌اندرکاران سپاس‌گذاری نمود.

با این وجود دو کشور متخاصم اوکراین و روسیه، یک‌دیگر را به حملات توپ‌خانه‌ای به این نیروگاه متهم می‌کنند.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه اول سپتمبر، در میان نگرانی‌های امنیتی، وارد نیروگاه اتمی زاپوریژیا شدند. رافائل گروسی بعد از رفتن به این نیروگاه اتمی، گفته است که این محل چندین بار مورد حمله قرار گرفته است.

با این وجود، کارکنان ارشد اوکراینی این نیروگاه اتمی، به بازرسان آژانس گفته‌اند که چهارمین مدار 750 کیلوولتی این نیروگاه از مدار خارج شده است.

سه مدار دیگر پیش‌تر به اثر درگیری‌های اطراف این نیروگاه از مدار خارج شده بودند.

مقام‌های محلی منصوب به روسیه می‌گویند که قطعی برق اخیر، به دلیل مشکلات فنی ناشی از حملات توپ‌خانه‌ای بوده است.

این در حالی است که نیروهای اوکراین در این اواخر دست به حملات نیز زده‌اند. با این وجود روسیه در این زمینه واکنشی نشان نداده است، اما وزیر دفاع این کشور مدعی شد که روز جمعه تلاش‌های نیروهای مسلح اوکراین برای تصرف این نیروگاه را خنثی کرده است.

افزایش حملات روسیه به اوکراین

اوکراین: حملات روسیه، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا را صدمه زده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x