صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پولیس فدرال امریکا: ترامپ اسناد محرمانه را در ویلای خود پنهان کرده بود

وزارت دادگستری امریکا مدعی شده است که شواهد این گمانه‌زنی تقویت می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا اسناد محرمانه‌ای را که در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش از کاخ سفید به ویلای خود بُرده، عمداً از پولیس فدرال امریکا (FBI)، پنهان کرده بود.

وزارت دادگستری امریکا مدعی شده است که شواهد این گمانه‌زنی تقویت می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا اسناد محرمانه‌ای را که در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش از کاخ سفید به ویلای خود بُرده، عمداً از پولیس فدرال امریکا (FBI)، پنهان کرده بود.

پیک‌آفتاب: وزارت دادگستری امریکا روز گذشته 31 اگست، اعلام کرد که براساس شواهد، این گمانه‌زنی تقویت شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا اسناد محرمانه‌ای را که در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش از کاخ سفید به ویلای مار-آ-لاگو بُرده است، عمداً از FBI پنهان کرده بود.

وزارت دادگستری امریکا هم‌چنین این احتمال را مطرح کرد که برخی از اسناد طبقه‌بندی شده از ویلای مار-آ-لاگو در ایالت فلوریدا به نقاط نامعلوم دیگری بُرده شده‌ و هدف از این اقدام، احتمالاً اراده ایجاد بی‌نظمی در روند بررسی‌های FBI بوده است.

بیانیه وزارت دادگستری امریکا برای دادگاهی در منطقه پالم‌بیچ در فلوریدا ارسال شده که قرار است امروز پنج‌شنبه اول سپتمبر، به درخواست وکلای ترامپ، ماجرای ورود چهار هفته قبل نیروهای پولیس فدرال امریکا (FBI)، ضبط اسناد و مدارکی را از ویلای او بررسی کند.

وزارت دادگستری امریکا به این دادگاه گفته است، زمانی‌که در اوایل سال جاری میلادی، نیروهای FBI دیدار اولیه خود را از ویلای ترامپ انجام دادند، اسناد و مدارک را عمداً پنهان نموده بودند و این در حالی است که هیچ یک از کوشش‌ها برای پس گرفتن مدارک محرمانه، به جایی نرسیده است.

وزارت دادگستری در این بیانیه، دستیاران دونالد ترامپ را متهم می‌کند که در حکمی که در ماه جون امسال به FBI دادند، دروغ گفته و مدعی شدند که رئیس جمهور ترامپ، تمامی اسناد رسمی را که در اختیار داشته و از کاخ سفید به ویلای مار-آ-لاگو برده بود، به نهادهای رسمی مسترد کرده است.

وزارت دادگستری امریکا در کنار بیانیه جدید 45 صفحه‌ای، عکسی را نیز رسانه‌ای ساخته است که ظاهراً نشان می‌دهد اسنادی با مهر محرمانه در ویلای ترامپ به دست آمده است. این اسناد پس از آن‌که ماموران FBI آن‌را کشف کردند، به صورت پراکنده شده روی موکت، عکس گرفته شده است.

با این وجود، هواداران متعصب ترامپ از زمان ضبط اسناد در مار-آ-لاگو، شدیداً از FBI انتقاد می‌کنند و آن‌را به غرض‌ورزی سیاسی متهم می‌کنند. برخی از این سخنان آن‌ها به نوعی تهدید روسا و ماموران FBI تعبیر شده است.

این در حالی است که جو بایدن شامگاه 30 اگست، در سخنرانی خود در پنسیلوانیا گفت که از شنیدن این حملات به FBI، بیزار و منزجر شده، زیرا ماموران FBI تنها وظیفه خود را انجام می‌دهند.

جو بایدن از سخنان ترامپ نیز که گفته شاید و باید بودجه FBI قطع و یا کاهش یابد، ابراز برائت کرد.

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه نیز این هفته گفته بود که اگر موضوع اسناد، کار را به محاکمه دونالد ترامپ بکشاند، بعید نیست که امریکا با شورش خیابانی حامیان او روبه‌رو شود.

جو بایدن در واکنش به سخنان گراهام گفت: “این‌که تلویزیون را باز می‌کنید و فلان سناتور و بهمان نماینده کانگرس می‌گوید چنین و چنان خواهد شد و خون کف خیابان جاری می‌شود، واقعاً باید پرسید که ما تا به کجا سقوط کرده‌ایم؟”

با این وجود، بایدن هفته گذشته نیز گفته بود که در پی ادعاهای ترامپ و هوادارنش، “شرایط امریکا نیمه‌فاشیزم است.”

با وجود این بحران، ترامپ ظاهراً کماکان عزم خود را جزم کرده تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 باشد. این امر منوط به آن است که او بتواند خود را از محاکمه در این پرونده نجات دهد.

این در حالی است که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود نیز با اقدامات و گفته‌های اعتراض‌آمیزش سرخط خبرها بود. وی بار دیگر بعد از ختم دوره ریاست جمهوری‌اش، زمانی‌که ویلای مار-آ-لاگو که مربوط به خانواده ترامپ می‌شود، مورد بازرسی قرار گرفت، به سرخط خبرها بازگشت.

ویلای ترامپ توسط FBI بررسی شد

دونالد ترامپ؛ مرد خبر ساز، بار دیگر تیتر رسانه‌ها شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x