صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رامیز الاکبروف: صبر مردم افغانستان در مقابل بحران‌های موجود به سر آمده است

رامیز الاکبروف، معاون نمایندگی سیاسی و هم‌آهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (یوناما) گفته است، صبر مردم افغانستان در مورد بحران بشری در افغانستان تمام شده است.

رامیز الاکبروف، معاون نمایندگی سیاسی و هم‌آهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (یوناما) گفته است، صبر مردم افغانستان در مورد بحران بشری در افغانستان تمام شده است.

پیک‌آفتاب: رامیز الاکبروف امروز دوشنبه هفتم سنبله، در صحبت با خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که افغانستان کشور فقیری است و وضعیت بشری در این کشور روزبه‌روز بدتر می‌شود.

او تصریح کرده است: “مردم افغانستان چندین سال است که شاهد جنگ و درگیری بوده‌اند. مردم پس‌انداز ندارند، وضعیت بانکی بسیار بحرانی است و در چهار سال گذشته، دو سال پی‌درپی در این کشور خشک‌سالی بوده و مردم را مجبور به فروش اعضای بدن خود و فرزندان‌شان کرده است”.

هم‌آهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه در افغانستان افزوده که در حال حاضر نزدیک به 20 میلیون شهروند افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، اما به گفته وی، تعداد افرادی که در این کشور از فقر رنج می‌برند، 25 میلیون تن است.

این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن مجدد طالبان، بحران بشری در افغانستان به اوج خود رسیده و در کنار آن حوادث طبیعی در افغانستان، زندگی مردم افغانستان را شدیداً متاثر ساخته است. این یکی دیگر از چالش‌هایی است که مردم را نگران کرده و مستقیماً زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر کمیته بین‌المللی نجات (IRC) گفته بود که بحران بشری کنونی در افغانستان، ممکن بیش‌تر از جنگ 20 سال گذشته در این کشور قربانی بگیرد.

کمیته بین‌المللی نجات: بحران جاری در افغانستان، ممکن است بیش‌تر از جنگ قربانی بگیرد

افزون بر این موارد، آخرین بررسی بانک جهانی نشان داد که پس از بحران سیاسی در افغانستان، فعالیت‌های اقتصادی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و سکتور خصوصی نیز به شدت متضرر شده است.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که بسیاری از بازرگانان، در حال حاضر با کمبود تقاضا برای کالاهای خود در بازار مواجه‌اند و مجبور به کاهش فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود و هم‌چنین اخراج شماری از کارمندان خود می‌باشند. مشکلات موجود به بازار کار در افغانستان آسیب رسانده و همین امر باعث شده تا افغانستانی‌ها روزبه‌روز دسترسی‌شان به مواد اساسی مورد نیاز کم و کم‌تر گردد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام کرده بود که برای رسیدگی فوری به بحران بشری در افغانستان، به 80 میلیون فرانک نیاز است.

نیاز فوری به 80 میلیون فرانک، برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان

هشدار سازمان‌های بین‌المللی از وقوع بحران بشری در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x