صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جان کربی: بایدن به دیپلماسی در قبال برجام معتقد است، اما نگرانی اسرائیل را نیز درک می‌کند

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته، از تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرد و گفت که خروج از برجام باعث دور شدن امریکا از متحدان خود شد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته، از تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرد و گفت که خروج از برجام باعث دور شدن امریکا از متحدان خود شد.

پیک‌آفتاب: کربی تاکید کرد که جو بایدن نگرانی اسرائیل را درک می‌کند، اما به دیپلماسی در قبال برجام جهت جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی اعتقاد دارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به مجری شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز که پرسیده بود، آیا امریکا وقتی برخلاف خواسته متحدان خود قصد بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را دارد، خود را منزوی نخواهد کرد؟، گفت: “اتفاقا برعکس است، چرا که خروج امریکا از برجام در سال 2018 باعث جدایی آن از متحدانش شد”.

وی عنوان نمود: “وقتی ما هم‌چنان به توافق پای‌بند بودیم، این ایران بود که با عدم مساعدت و هم‌کاری باعث انزوای خود شد و بعد ما با خروج از آن باعث انزوای خود شدیم”.

کربی افزود: “متحدان اروپایی و شرکای ما و بسیاری دیگر در سراسر جهان مخالف چنین تصمیمی بودند. حال ما می‌خواهیم که به توافق بازگردیم. ما می‌خواهیم که ایران نیز به توافق بازگردد تا مانع دست‌یابی آن‌ها به سلاح هسته‌ای شویم”.

در حالی‌که گزارش‌ها می‌گوید که ایران و امریکا به توافق بر سر احیای برجام نزدیک شده‌اند، اما اسرائیل نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.

در همین حال؛ نفتالی بنت، نخست وزیر سابق اسرائیل نیز روز گذشته در توییتی نوشت: “از جو بایدن و دولت امریکا، در این آخرین لحظات می‌خواهم از امضای توافق با ایران خودداری کنند. این توافق تقریباً یک چهارم تریلیون دالر به حساب دولت تروریست ایران و نیروهای نیابتی منطقه‌ای‌اش واریز خواهد کرد”.

جان کربی با اشاره به این نوع اظهارات تاکید کرد که جو بایدن نگرانی اسرائیل و کشورهای همسایه را در این باره «درک می‌کند»، اما او هم‌چنان معتقد به احیای برجام و استفاده از دیپلماسی برای ممانعت از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

وی اظهار داشت: “هر مشکلی که در خاورمیانه وجود دارد، وقتی که ایران مسلح به سلاح هسته‌ای باشد، سخت‌تر خواهد شد”.

مقامات امریکایی روز گذشته 23 اگست، گفته‌اند که انتظار می‌رود تا امریکا روز چهارشنبه دیدگاه‌های خود را درباره پاسخ ایران به متن پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای برجام ارائه کند.

این در حالی مطرح می‌شود که نمایندگان جمهوری‌خواه در کانگرس امریکا از رویکرد دولت جو بایدن در خصوص توافق احیای برجام با ایران انتقاد می‌کنند.

انتقاد جمهوری‌خواهان از رویکرد جو بایدن در قبال احیای برجام

بورل: امریکا هنوز جواب نداده ولی اکثر طرف‌های برجام با پیشنهاد اتحادیه اروپا موافق‌اند

ند پرایس: دست‌یابی به توافق احیای برجام نزدیک است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x