صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک 40 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از کودکان افغانستان

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که 40 میلیون یورو برای تطبیق واکسین پولیو و جلوگیری از سوءاستفاده کودکان در افغانستان، کمک می‌کند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که 40 میلیون یورو برای تطبیق واکسین پولیو و جلوگیری از سوءاستفاده کودکان در افغانستان، کمک می‌کند.

پیک‌آفتاب: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (UNICFE) در بیانیه‌ای امروز یک‌شنبه 12 سرطان، از بسته کمکی 25 میلیون یوریی اتحادیه اروپا برای واکسین پولیو یا فلج کودکان و تخصیص مبلغ 15 میلیون یور به خاطر جلوگیری از سوءاستفاده کودکان در جریان مهاجرت خبر می‌دهد.

در بیانیه این نهاد نگاشته شده است: “اتحادیه اروپا 25 میلیون یورو اضافی برای واکسین فلج کودکان و 15 میلیون یورو برای حمایت از کودکان در افغانستان اختصاص می‌دهد.”

منبع می‌افزاید که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل به برنامه‌های حفاظتی با هدف قرار دادن 18 هزار کودک مهاجر ادامه می‌دهد و 10 میلیون کودک را در برابر فلج کودکان با هم‌کاری سازمان جهانی صحت واکسین خواهد کرد، کودکانی که از مرزها عبور می‌کنند نیز شامل این پروسه می‌گردند.

در بیانیه تصریح گردیده است: “با ادامه بدتر شدن وضعیت اقتصادی و بشردوستانه افغانستان، کودکان در سراسر کشور با خشونت و سایر تهدیدات امنیتی مواجه می‌شوند و آن‌ها را مجبور می‌کند تا برای زنده ماندن تصمیمات ناامیدکننده بگیرند.”

یونیسف تصریح کرده است که در سال گذشته، 88 درصد از خانواده‌های افغانستانی، حداقل یک فرزند داشتند که در شرایط سخت بیرون از خانه کار می‌کرند.

در بیانیه به نقل از وان برانت، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان تصریح گردیده است: “سفر خطرناک برای کودکان در آن سوی مرزها، به ویژه زمانی‌که به تنهایی از آن عبور می‌کنند، این کودکان مهاجر را در معرض خطر خشونت، استثمار و سوءاستفاده قرار می‌دهد.”

وی گفته است که اتحادیه اروپا به همین دلیل مبلغ 15 میلیون یورو اضافی به یونیسف کمک می‌کند تا پسران و دخترانی را که به کمک نیاز دارند، شناسایی کنند. به کودکان در معرض خطر مهاجرت که به افغانستان بازگشته‌اند، کمک صورت گیرد و به آن‌ها گزینه‌هایی غیر از مهاجرت یا کار بدهد.

سفیر اتحادیه اروپا گفته است: “این 15 میلیون یورو که به عنوان ادامه حمایت اتحادیه اروپا از سال 2018 ارائه شده است، به یونیسف اجازه می دهد که به 18000 کودک بدون هم‌راه، حمایت روانی ارائه کند. خانواده‌های آن‌ها را شناسایی و اطمینان حاصل کند که این کودکان دوباره در جامعه ادغام می‌شوند.”

بر اساس بیانیه یونیسف، قرار است در پرتو این حمایت مالی علاوه بر موارد فوق، برای 7500 کودک و 500 بزرگ‌سال، آموزش‌های حرفه‌ای، راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک یا کارآموزی ارائه دهند.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا مجموعاً 25 میلیون یورو به یونیسف و سازمان جهانی صحت برای حمایت از کمپاین‌های واکسیناسیون فلج کودکان در سراسر افغانستان به ویژه در مرزهایی که ممکن است کودکان در آن تردد کنند، کمک کرده است.

محمد ایویا، نماینده یونیسف در افغانستان می‌گوید: “افغانستان یکی از دو کشور بومی فلج کودکان باقی‌مانده در جهان است و انتقال اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که کودکان از افغانستان به پاکستان رفته و برمی‌گردند، این باعث می‌شود که قرار ملاقات‌های منظم واکسیناسیون خود را از دست دهند.”

وی تصریح می‌کند، این بودجه به یونیسف و سازمان جهانی صحت اجازه می‌دهد تا تلاش‌های واکسیناسیون فلج کودکان را تقویت کنند و اطمینان حاصل شود که همه کودکان افغانستان و کسانی‌که از مرزها عبور می‌کنند، علیه فلج کودکان واکسینه می‌شوند.”

بین ماه می 2021 و ماه اپریل  2022، یونیسف 33.5 میلیون دوز واکسین فلج کودکان تهیه کرده که بین 6.3 تا 9.8 میلیون کودک زیر پنج سال را طی کمپاین‌های ملی واکسین کرده است.

تیم‌های دائمی مستقر در مرزهای پر هرج‌ومرج ایران و پاکستان نیز 1.2 میلیون کودک مهاجر را واکسین کرده‌اند.

این در حالیست که بخش افغانستان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (UNICEF) به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان (12 جون)، خواستار پایان دادن به کار کودکان در افغانستان گردیده بود.

تلاش یونیسف برای پایان دادن به کار کودکان در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x