صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمیسیون مستقل حقوق بشر: به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم

مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرده‌اند که پس از 9 ماه توقف، فعالیت‌های خود را به منظور دفاع از ارزش‌های حقوق بشری با استخدام کارمندان جدید از سر می‌گیرند.

مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرده‌اند که پس از 9 ماه توقف، فعالیت‌های خود را به منظور دفاع از ارزش‌های حقوق بشری با استخدام کارمندان جدید از سر می‌گیرند.

پیک‌آفتاب: در بیانیه رسمی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان که روز جمعه 30 ثور، منتشر گردیده آمده است: “کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، برای نظارت از وضعیت حقوق بشری شهروندان کشور، ثبت شکایت‌های حقوق بشری شهروندان، دادخواهی در زمینه حقوق بشر و ترویج ارزش‌های حقوق بشر، برنامه‌هایی را روی دست دارد که به زودی با هم‌میهنان عزیز، شریک خواهد شد.”

بیانیه تصریح می‌کند که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در قبال حوادث، نابسامانی‌ها و رویکردهایی که حقوق ‌بشری شهروندان را متاثر و نقض کند، موقف و واکنش رسمی، صریح و واضح خواهد داشت و برای اثرگذاری بر وضعیت حقوق بشری شهروندان کشور، به گونه مسئولانه به کارهای خویش ادامه خواهد داد.

در ادامه تاکید شده است که پس از این، مسئولیت کارکردها و مواضع این کمیسیون به رهبری و کارمندان جدید آن بر می‌گردد و شخصیت‌ها و پرسونل قبلی، در قبالِ مواضع و کارکردهای آن، هیچ گونه مسئولیتی نخواهند داشت.

در بیانیه کمیسیون تصریح شده است که پس از پانزدهم آگست سال 2021، به خاطر وجود بحران‌های امنیتی، مدیریتی، هویتی، نبود هم‌آهنگی و منابع، این کمیسیون با چالش مواجه گردیده بود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر نوشته است که «شهرزاد اکبر» به دلایل شخصی از ریاست کمیسیون استعفا کرده و به جای وی «نعیم نظری»، معاون کمیسیون ازسوی کمیشنران به عنوان مسئول گزینش شده‌اند.

در بیانیه خاطرنشان شده است که مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر با نهادهای بین‌المللی از جمله با شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیشنری عالی حقوق بشر، مراکز هم‌آهنگی نهادهای ملی حقوق بشر، نهادهای مماثل ملی حقوق بشری و فعالان و مدافعان حقوق بشر در تماس است و تحولات افغانستان را دنبال می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x