صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یک تلویزیون خصوصی در هلمند نشراتش را از سر گرفت

برخی نهادهای حمایت از خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان می‌گویند که تلویزیون خصوصی سباوون در ولایت هلمند نشراتش را دوباره از سر گرفته است.

علی اکبر احمدی

پیک‌آفتاب: اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان در اعلامیه‌ای امروز چهارشنبه، 24 جوزا، از آغاز دوباره‌ی نشرات تلویزیون خصوصی سباوون در ولایت هلمند خبر داده است.

در اعلامیه‌ای این اتحادیه آمده اس: «اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان ضمن استقبال از آغاز نشرات این تلویزیون از نهاد های بین المللی حمایت از رسانه ها می خواهد تا این تلویزیون و سایر رسانه ها را در قسمت مالی حمایت نمایند و از سقوط سایر رسانه ها و بیکاری بیشتر خبرنگاران جلوگیری نمایند.»

در همین حال ظریف کریمی، مسوول نهاد نی/نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان در این مورد به پیک‌آفتاب گفت که بر اساس اطلاع همکاران ولایتی، تلویزیون خصوصی سباوون پیش از تحولات سیاسی نشرات خود را متوقف کرده بود و اکنون، اما با مشکلات اقتصادی، دوباره فعالیت و نشرات خود را از سر گرفته است.

به گفته‌ی کریمی، پس از تحولات سیاسی در کشور نزدیک به نیمی از رسانه ها در افغانستان نشرات شان را متوقف کرده اند.

او اما امیدواری می‌کند که نهادهای ملی و بین‌المللی حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها و نیز حکومت سرپرست ا.ا.ا تلاش کنند تا اقدامات جدی را برای کاهش مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها روی دست بگیرند.

بنت: ا.ا.ا به رسانه‌ها در افغانستان احترام بگذارد

روز آزادی مطبوعات؛ نی: فعالیت آزاد رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان تضمین شود

خواست شبکه هم‌بستگی رسانه‌های جنوب آسیا مبنی بر حمایت جهانی از رسانه‌های افغانستان

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x