صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه ادعای آمریکا که ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط روسیه را که “شوخی اول اپریل” خوانده بود، را رد کرد

نماینده روسیه در سازمان ملل توضیحات آمریکا و اتحادیه اروپا درباره ریاست این ماه کشورش بر شورایی امنیت را که "شوخی اول اپریل" خوانده بود، را رد نموده، از برگزاری نشستی به ریاست سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای دفاع از منشور سازمان ملل خبر داد، که مسکو متهم به نقض آن با حمله به اوکراین می‌باشد.

پیک‌آفتاب: آسوشتید پرس در گزارشی امروز سه‌شنبه چهارم اپریل، نگاشته است که لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا دیروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: آمریکا انتظار دارد روس‌ها حرفه‌ای باشند، آنان از کرسی ریاست خود برای انتشار اطلاعات نادرست و ترویج برنامه‌های خود در رابطه با اوکراین استفاده خواهند کرد و ما آماده خواهیم بود تا به هر اقدام و در هر لحظه به آن‌ها پاسخ دهیم.

گرینفیلد افزود که “در دوران گذشته این شورا روسیه یک میان‌جی صادق بود، نقشی که ما برای آن ارزش قائل هستیم و آن را گرامی می‌داریم و همیشه در تلاش برای حفظ آن هستیم.”

ریاست شورای امنیت سازمان ملل براساس حروف الفبای کشور در میان پانزده عضو این سازمان بطور دوره‌ی انجام می‌شود که این بار نوبت به روسیه است تا این شورا را که قبل از تهاجم‌اش به اوکراین نیز ریاست نموده بود، مجددا ریاست نماید.

رییس شورا، ریاست جلسات را بر عهده دارد و در مورد موضوعات و جلسات کلیدی که اغلب توسط وزرای امور خارجه و گاهی توسط روسای جمهور ریاست می‌شود، تصمیم گیری می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارایه شده، قرار است سرگئی لاوروف در 24 اپریل ریاست جلسه‌ای را با موضوع “چندجانبه‌گرایی موثر از طریق دفاع از اصول منشور سازمان ملل بر عهده بگیرد.”

وی هم‌چنان جلساتی را در مورد کشورهای خاورمیانه مثل سوریه و سایر نقاط مهم جهان از جمله مالی، لیبیا، یمن، هائیتی، و منطقه دریاچه‌های بزرگ افریقا و کلمبیا، ریاست خواهد نمود.

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل، در پاسخ به همتای آمریکایی‌اش مبنی بر این‌که روسیه اطلاعات نادرست در مورد اوکراین منتشر خواهد کرد، گفت “آن روایت غربی است… ما بر عکس آن فکر می‌کنیم.”

نبنزیا گفت که روسیه قصد دارد روز چهارشنبه یک جلسه غیر رسمی شورا در مورد آنچه مسکو ادعا می‌‎کند اطلاعات نادرست منتشر شده توسط مقامات و رسانه‌های غربی درباره کودکان اوکراینی که به روسیه برده شده اند، برگزار کند، و گفته است که هدف این نشست “حذف این روایت است که آنها ربوده شده اند.”

این در حالی است که دادگاه بین المللی لاهه با صدور حکم دستگیری ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و کمیشنری مدافع حقوق کودکان روسیه را در پی اتهام ارتکاب جنایت جنگی و ربودن کودکان صادر نموده بود.

مقام‌های روسی حکم صادر شده را بی‌ارزش خوانده و خاطرنشان ساخته بودند که در صورت مبادرت به دستگیر پوتین جنگ سوم جهانی به وقوع خواهد پیوست.

واکنش‌ها در پی صدور حکم بازداشت پوتین؛ روسیه: ” این حکم اثر ندارد”

هم‌چنان در 25 مارچ سال روان ویاچسلاو ولودین، از متحدین نزدیک ولادیمیر پوتین در پیشنهادی خواهان مجازات هر کسی شده بود که از دیوان کیفری بین المللی حمایت و به آن کمک می‌کند.

هرگونه فعالیت دیوان کیفری بین‌المللی در روسیه ممنوع و حامیان آن مورد مجازات قرار گیرد

واسیلی نبنزیا در 18 مارچ در نشست شورایی امنیت سازمان ملل اذعان داشت که مسکو هرگونه سند دیوان دادگستری لاهه را باطل و غیرقانونی می‌داند، افزوده بود که دیوان دادگستری لاهه راه‌های را در پیش گرفته است که به انحلال دورنی خودش می‌انجامد.

واسیلی نبنزیا: دادگاه لاهه به‌سوی انحلال خود پیش می‌رود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x