صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وضعیت در باخموت دشوار است

یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه واگنر که به نفع روسیه در اوکراین می‌جنگد، وضعیت در باخموت را بسیار دشوار توصیف نموده، افزوده که نظامیان اوکراین ذخایر بی پایان از تجهیزات جنگی دریافت می‌کنند.

پیک‌آفتاب: تاس در گزارشی امروز 13 مارچ از دشوار بودن وضعیت در باخموت خبر داده است.

یوگنی پریگوژین گفته است که “وضعیت در باخموت بسیار دشوار است دشمن برای هر متر می‌جنگد. هر چی به مرکز شهر نزدیک‌تر می‌شویم، نبرد شدیدتر می‌شود، توپ‌خانه و تانک بیشتر علیه ما استفاده می‌شود. اوکراینی‌ها به تامین ذخایر بی پایان ادامه می‌دهند.”

او در کانال تلگرام خود اعلام نموده است: “اما ما رو به جلو حرکت می‌کنیم و به حرکت خود ادامه خواهیم داد و شکوه سلاح‌های روسیه را با شرم نمی‌پوشانیم.”

باخموت که در بخش تحت کنترل کی‌ف در جمهوری خلق دونتسک واقع شده است. نبرد شدید میان دو طرف برای کنترل این شهر جریان دارد.

براساس آخرین آمارهای داده شده توسط رسانه‌ها، نیروهای روسی تمامی جاده‌های قیرریزی شده به شهر را مسدود کرده یا کنترل می‌کنند.

هم‌چنان فرا رسیدن بهار سبب افزایش گل و لای می‌شود که نظامیان اوکراینی را در تدارکات تامین مهمات و پرسنل جدید با مشکلات و پیچیدگی روبرو خواهد ساخت.

پریگوژین چند روز قبل نیز گفته بود که نیروهای روسیه حدود 1.2 کیلومتر از مرکز اداری شهر تحت محاصر باخموت فاصله دارند.

با این وجود ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین پس از ریاست جلسه‌ای مقامات ارشد نظامی کشورش گفته بود که آنان به نفع دفاع از باخموت و به تقویت بیشتر مواضع کی‌ف در این شهر رای داده اند و از آن عقب نشینی نمی‌کند.

زلنسکی متعهد به عدم عقب نشینی از شهر باخموت شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x