صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری نشست بررسی وضعیت حقوق بشر کوریای شمالی در شورای امنیت سازمان ملل

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده، در شورای امنیت سازمان ملل،برای برگزاری نشست بررسی وضعیت حقوق بشر کوریای شمالی،رای گیری صورت گرفته است و ۱۲ عضو شورای امنیت به برگزاری این نشست رای مثبت دادند. برای برگزاری این نشست حداقل ۹ رای لازم بود و چین، روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه نتوانستند از حق وتوی […]

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده، در شورای امنیت سازمان ملل،برای برگزاری نشست بررسی وضعیت حقوق بشر کوریای شمالی،رای گیری صورت گرفته است و ۱۲ عضو شورای امنیت به برگزاری این نشست رای مثبت دادند.

برای برگزاری این نشست حداقل ۹ رای لازم بود و چین، روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه نتوانستند از حق وتوی خود استفاده کنند. ۱۲ عضو به نشست روز چهارشنبه رای مثبت دادند، روسیه و چین رای مخالف و موزامبیک رای ممتنع داد اما چین و روسیه نتوانستند نشست سازمان ملل در مورد نقض حقوق کره شمالی را متوقف کنند.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد«ولکر ترک» ۲۵ جوزا  در نشست شورای امنیت گفت زندگی روزانه مردم کوریای شمالی با ناامیدی است.

شورای ۱۵ عضوی امنیت آخرین بار در آگوست ۲۰۲۳ درباره این موضوع جلسه داشت که اولین بحث عمومی در مورد وضعیت بشردوستانه کوریای شمالی از سال ۲۰۱۷ بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است. چین و روسیه استدلال کردند که شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو است.

ولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد به شورا می گوید«نمی توان وضعیت حقوق بشر در کوریای شمالی را از ملاحظات مربوط به صلح و امنیت در شبه جزیره، از جمله افزایش نظامی سازی از سوی کوریای شمالی جدا کرد.»

کوریای شمالی که به طور رسمی به عنوان جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) شناخته می شود، بارها اتهامات مربوط به سوء استفاده بشردوستانه را رد کرده و تحریم ها را عامل وضعیت وخیم انسانی خود می داند.

این کشور از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم های سازمان ملل به دلیل توسعه موشک های بالستیک و برنامه های هسته ای قرار دارد، اما معافیت هایی برای کمک بشردوستانه وجود دارد.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه بار دیگر خواستار بازنگری تحریم های کوریای شمالی شد.

گومهیوک کیم که در یک خانواده نخبه کوریای شمالی بزرگ شده است ، در جلسه شورای امنیت حضور یافته بود . او در حالیکه احساساتی شده بود توضیح داد که هنگام تحصیل در دانشگاه پکن، از اینترنت در مورد نقض حقوق‌بشر در کشورش آموخته بود. او می خواست دیپلمات کوریای شمالی شود.

او گفت: “من متوجه شدم خانواده کیم که می خواستم به آنها خدمت کنم قهرمانان من نیستند، بلکه دیکتاتورهایی هستند که آزادی مردم را فقط برای ایجاد قدرت، ثروت و افتخار خود انکار می کنند.”

اما گنگ شوانگ، معاون سفیر چین در سازمان ملل، به شورای امنیت گفت: تحت فشار قرار دادن شورا برای مداخله در موضوع حقوق بشر کوریای شمالی کمکی به کاهش تنش در شبه جزیره کوریا نخواهد کرد. برعکس، این تضادها و تقابل را تشدید می‌کند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت نقض حقوق بشر در کوریای شمالی “به طور جدایی ناپذیری” با تهدیدات پیونگ یانگ برای صلح و امنیت بین المللی مرتبط است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: “حکومت کوریای شمالی به کار اجباری و استثمار کارگران چه در داخل و چه در خارج از کشور برای توسعه سلاح های کشتار جمعی متکی است. آنچه در اینجا شرم آور است، تلاش های آشکار چین و روسیه برای محافظت از کوریای شمالی است.”

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x