صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امارت اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی قزاقستان حذف شد

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده،رئیس‌جمهور قزاقستان«قاسم جومارت توقایف»اعلام کرد که امارت اسلامی را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرده است. تصمیم کشورهای آسیای میانه می‌تواند بر دیدگاه ولادیمیر پوتین در مورد خارج کردن امارت اسلامی از فهرست گروه‌های تروریستی در روسیه تاثیرگذار باشد. رسانه دولتی روسیه«خبرگزاری تاس» گزارش داد که قاسم جومارت توقایف گفته […]

پیک آفتاب:براساس گزارش های بدست آمده،رئیس‌جمهور قزاقستان«قاسم جومارت توقایف»اعلام کرد که امارت اسلامی را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرده است.

تصمیم کشورهای آسیای میانه می‌تواند بر دیدگاه ولادیمیر پوتین در مورد خارج کردن امارت اسلامی از فهرست گروه‌های تروریستی در روسیه تاثیرگذار باشد.

رسانه دولتی روسیه«خبرگزاری تاس» گزارش داد که قاسم جومارت توقایف گفته است قزاقستان به منظور توسعه همکاری اقتصادی با افغانستان، گروه امارت اسلامی را از فهرست تروریستی خارج کرده است.

ایشان گفته است، یکی از وظایف استراتژیک در مرحله کنونی، مشارکت فعال افغانستان در روابط بین منطقه‌ای است.

قبل از این مقامات ارشد روسیه نیز از  حذف نام امارت اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی در این کشور سخن گفته بودند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه، هشتم جوزا، برقراری روابط با امارت اسلامی را یک نیاز دانست.

پوتین گفت که امارت اسلامی کنترول افغانستان و اراضی آن را در اختیار دارد.

او در نشستی با خبرنگاران در تاشکند، پایتخت اوزبیکستان گفت «ما نظرات هر یک از شرکا و دوستان خود را در نظر می‌گیریم و در ارتباط به این موضوع هماهنگ خواهیم بود.»

آقای توقایف در یک نشست کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) گفت قزاقستان با توجه به اهمیت توسعه همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی با افغانستان و درک این که امارت اسلامی «درازمدت» خواهد بود، این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x