صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هند موشک کروز براهموس را آزمایش کرد

هند اعلام کرد که موشک ارتقا یافته BrahMos را از کشتی جنگی ویساخاپاتنام آزمایش کرده است.

هند اعلام کرد که موشک ارتقا یافته BrahMos را از کشتی جنگی ویساخاپاتنام آزمایش کرده است.

پیک‌آفتاب: سازمان تحقیق و توسعه دفاعی وزارت دفاع هند (DRDO) در بیانیه‌ای در توییتر این نهاد اعلام کرد که ارتش این‌ کشور یک موشک کروز پیشرفته براهموس را آزمایش کرده است.

بنابر گزارش این سازمان، پرتاب این موشک از کشتی جنگی ویساخاپاتنام انجام شده است. این نشان می‌دهد که رویکرد سخت‌افزاری کشورهای هسته‌ای روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود و کشورها به جای “صلح‌سازی” به “صلح‌گریزی” روی می‌آروند.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی وزارت دفاع هند در ادامه تصریح کرده است: “یک نسخه بهبود یافته ضد کشتی از موشک کروز مافوق صوت براهموس امروز از ناوشکن ویساخاپاتنام پرتاب شد. در این پیام آمده است که موشک دقیقاً به هدف مورد نظر اصابت کرده است”.

در ماه دسمبر سال گذشته، وزارت دفاع هند از تکمیل آزمایش موشک کروز برهموس از جنگنده سوخو-30 خبر داده بود. پرتاب آزمایشی این موشک در میدان تمرین چاندی پور در ایالت اودیشا انجام شد.

موشک براهموس محصول مشترک هند و روسیه است که دارای توانایی نابود کردن اهداف دشمن در سطح زمین و پرواز در سطح پایین برای عدم شناسایی توسط رادارهای دشمن نیز میباشد.

از جانب دیگر، گزارش‌ها می‌رساند که این موشک برای اولین بار در سال 2007 به خدمت ارتش هند درآمد و اکنون نوع پیشرفته آن در دسترس نیروهای هندی قرار دارند.

آزمایش این موشک در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها بین هند و پاکستان در کشمیر هنوز داغ است و دو طرف هم‌دیگر را به خلق بحران در “کشمیر” متهم می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x