صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نگرانی طالبان از وضعیت امنیتی شهروندان افغانستان در اوکراین

با گسترش جنگ میان نیروهای نظامی روسیه و اوکراین، وزارت خارجه طالبان درباره امنیت شهروندان افغانستان در اوکراین ابراز نگرانی کرده است.

با گسترش جنگ میان نیروهای نظامی روسیه و اوکراین، وزارت خارجه طالبان درباره امنیت شهروندان افغانستان در اوکراین ابراز نگرانی کرده است.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز شنبه در رشته توییتی نوشته است که امارت اسلامی نگران امنیت شهروندان افغانستان و دانشجویان افغانستانی که در اوکراین گیرمانده‌اند، می‌باشد.

بلخی گفته که وزارت خارجه از تمامی امکانات و منابع موجود برای نجات جان هموطنان استفاده می‌کند تا آن‌ها را به مکان امن انتقال دهد.

به گفته بلخی، وزارت خارجه طالبان با برخی از دولت‌های منطقه و سازمان‌های بین‌المللی از نزدیک در تماس است تا بتواند شهروندان گیرمانده افغانستان در اوکراین را نجات دهد.

وزارت خارجه طالبان، روز گذشته نیز در اعلامیه‌ای خواستار خویشتن‌داری طرف‌های جنگ در اوکراین شده بود. او گفته بود که لازم است دو طرف از موقف‌گیری‌هایی که باعث شدت جنگ می‌شود، خودداری کنند. در اعلامیه روز گذشته وزارت خارجه طالبان تأکید شده بود که طالبان براساس سیاست بی‌طرفی، از روسیه و اوکراین می‌خواهد که بحران کنونی را از راه گفتگو و راه‌های مسالمت‌آمیز حل کنند. در اعلامیه هم‌چنین از طرف‌های درگیر خواسته شده بود که به زندگی دانشجویان و مسافران افغانستان مقیم اوکراین توجه کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x