صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

متهم شدن نهادهای حامی خبرنگاران افغانستان، به سوءاستفاده از نام خبرنگاران

شماری از خبرنگاران در ولایت بغلان با انتقاد از نهادهای حامی خبرنگاران در افغانستان، آن‌ها را "دزدان رسانه‌ای" خوانده و می‌گویند که مسئولین این نهادها در بیست سال گذشته با خبرنگاران برخورد فرعون‌گونه داشته و از نام خبرنگاران سوءاستفاده کرده‌اند.

شماری از خبرنگاران در ولایت بغلان با انتقاد از نهادهای حامی خبرنگاران در افغانستان، آن‌ها را دزدان رسانه‌ای خوانده و می‌گویند که این‌ نهادها در بیست سال گذشته از نام خبرنگاران سوءاستفاده کرده و پروژه گرفتند.

پیک‌آفتاب: شماری از خبرنگاران در ولایت بغلان با انتقاد از نهادهای حامی خبرنگاران در افغانستان، آن‌ها را “دزدان رسانه‌ای” خوانده و می‌گویند که مسئولین این نهادها در بیست سال گذشته با خبرنگاران برخورد فرعون‌گونه داشته و از نام خبرنگاران سوءاستفاده کرده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی یکی از خبرنگاران در ولایت بغلان می‌گوید که دزدان رسانه‌ای در 20 سال گذشته زیر نام نهادهای حامی رسانه‌ها دزدیدند و حالا یک تعدادشان هم‌راه با پول به خارج از کشور فرار کرده و مصروف عیش و نوش هستند. ابراهیمی در ادامه می‌افزاید که این دزدان رسانه‌ای به هیچ نهادی پاسخگو نبوده و تا حال از سوی هیچ نهاد ملی و بین‌المللی از آن‌ها درباره مصرف میلیون‌ها افغانی پول کمک شده از سوی نهادهای خارجی کمک کننده به خبرنگاران و رسانه‌ها، بازپرس صورت نگرفته است.

ابراهیمی می‌گوید: “ما خواست‌مان از نهادها و مسئولین این است که از این‌ها بپرسند که پول کجا هست و پول را چه کردند و به کجا به مصرف رساندند.”

ابراهیمی در بخشی از سخنانش می‌گوید: “ما شاهد هستیم که این‌ها در پشت دروازه‌های زرهی می‌نشستند و در برابر خبرنگاران برخورد فرعون‌گونه داشتند.”

به گفته ابراهیمی، هرچند برخی از مسئولان نهادهای حامی رسانه‌ها به بیرون از کشور فرار کرده‌اند، اما تاکنون به نام خبرنگاران پول و امکانات به دست می‌آورند.

یکی دیگر از خبرنگاران معترض در بغلان روند تخلیه خبرنگاران از افغانستان را مضحک خوانده و می‌گوید که نهادهای حامی خبرنگاران با استفاده از این روند، اعضای خانواده و بستگان خود را به جای خبرنگاران به بیرون از کشور منتقل کرده‌اند.

این در حالی است که شماری از خبرنگاران در کابل نیز روز گذشته از نهادهای حامی خبرنگاران انتقاد کرده و از نهادهای بین‌المللی خواهان شفافیت در بخش توزیع کمک به خبرنگاران و روند تخلیه خبرنگاران افغانستان شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x