صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عایشه ملک به عنوان اولین قاضی زن در دیوان عالی پاکستان سوگند یاد کرد

قاضی عایشه ملک، امروز دوشنبه 24 جنوری، به عنوان قاضی دادگاه عالی پاکستان سوگند یاد کرد و رسماً اولین قاضی زن کشور پاکستان شد که به دادگاه عالی این کشور راه یافته است.

قاضی عایشه ملک، امروز دوشنبه 24 جنوری، به عنوان قاضی دادگاه عالی پاکستان سوگند یاد کرد و رسماً اولین قاضی زن کشور پاکستان شد که به دادگاه عالی این کشور راه یافته است.

پیک‌آفتاب: روزنامه دان پاکستان با نشر گزارشی به قلم حسیب بهاتی می‌نویسد که قاضی گلزار احمد، رئیس دادگاه عالی پاکستان در مراسمی که در تالار تشریفات دیوان پاکستان برگزار شد، مراسم تحلیف عایشه ملک را دایر نمود.

نویسنده در بخشی از این گزارش می‌نویسد: “رئیس دادگاه عالی پاکستان پس از مراسم تحلیف در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت که قاضی ملک از صلاحیت کافی برای قاضی بودن در دادگاه عالی کشور برخوردار است و هیچ کس شایسته اعتلای وی نیست”.

نویسنده تصریح می‌کند که کمیسیون قضایی پاکستان (JCP) در اوایل ماه جاری طی یک جلسه داغ که نزدیک به سه‌ونیم ساعت به طول انجامید، قاضی ملک را با اکثریت (چهار/پنج) تائید کرده بود.

قاضی ملک تحصیلات ابتدایی خود را در پاریس و نیویورک به پایان رسانیده و سپس دوره ارشد کمبریج خود را در مکتب گرامر کراچی تکمیل کرده است.

به باور نویسنده، عایشه ملک مدرک لیسانس خود را از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد به دست آورده و از سال 2001 به این طرف به عنوان کاریار ارشد در لاهور، با موسسه حقوقی رضوی، عیسی، افریدی و انجل کار کرده است. افزون بر آن، عایشه ملک به عنوان مشاور در چندین سازمان غیردولتی در زمینه‌های فقرزدایی و برنامه‌های آموزشی فعالیت کرده است.

عایشه ملک نویسنده است و برای تعدادی از نشریات داخل پاکستان مطالب حقوقی می‌نویسد. قاضی ملک، هم‌چنین حقوق بانک‌داری را در دانشگاه پنجاب و حقوق تجارت را در کالج علوم حساب‌داری و مدیریت کراچی تدریس کرده است و فعلاً در لباس قاضی در دادگاه عالی پاکستان ایفای وظیفه می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x