صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: نمی‌گذاریم زنان بی‌حجاب شوند

وزیر امر به معروف طالبان: زمینه‌ی آموزش دختران فراهم می‌شود، اما اجازه نمی‌دهیم که زنان افغان بی‌حجاب شوند.

مولوی محمد خالد، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته که به زودی زمینه‌ی آموزش دختران فراهم می‌شود، اما اجازه نمی‌دهیم که زنان افغان زیر نام حمایت از حقوق بشر، بی‌حجاب شوند.

پیک‌آفتاب: این مقام طالبان به آژانس دولتی باختر گفته که امارت اسلامی در حال بررسی فراهم ساختن زمینه‌های آموزش برای دختران است. او در عین حال گفته که امارت اسلامی کاری نمی‌کند که زنان افغان زیر نام حمایت از حقوق بشر، بی‌حجاب شوند.

با آن‌که بیش از یک ماه از آغاز مکاتب پسرانه می‌گذرد، دختران هنوزهم اجازه رفتن به مکاتب را نیافته‌اند.

طالبان حدود یک ماه پیش، در اطلاعیه‌ای از دانش‌آموزان پسر و آموزگاران مرد دعوت کرد تا به مکاتب خود برگردند، اما در مورد آموزش دختران و کار زنان گفته‌اند، هنوز شرایط برای حضور آنها فراهم نیست. برخی از مقامات طالبان هم گفته‌اند که زنان و دختران فعلا در خانه بمانند.

این تصمیم با اعتراض‌های گسترده در داخل و خارج کشور مواجه شده است. امروز نیز شماری از زنان در کابل با برگزاری یک تجمع، خواهان بازگشایی مکاتب دخترانه و نیز پرداخت معاش آموزگاران زن شدند.

ممانعت از آموزش و کار زنان درحالی صورت می‌گیرد که اعضای رهبری طالبان در قطر پیوسته می‌گفتند که آنها جلو آموزش و کار زنان را نخواهند گرفت و “زنان در چارچوب شریعت اسلامی” اجازه آموزش، کار و حضور در جامعه را دارند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x