صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان شرایط داوطلبی 4 معدن «سنگ‌های قیمتی» را بررسی می‌کند

کابینه طالبان یک هیئت اقتصادی را مامور کرده تا شرایط به داوطلبی سپردن معادن سنگ‌مرمر ولایت میدان‌وردک و لاجورد بدخشان را بررسی کند.

کابینه طالبان یک هیئت اقتصادی را مامور کرده تا شرایط به داوطلبی سپردن معادن سنگ‌مرمر ولایت میدان‌وردک و لاجورد بدخشان را بررسی کند.

پیک‌آفتاب: انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان امروز پنج‌شنبه ۱۶ جدی، در توییتی نوشته که این هیئت را مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رئیس‌الوزرای طالبان رهبری می‌کند. به نوشته سمنگانی، این هیئت شرایط داوطبی چهار معدن بزرگ را بررسی و نتیجه‌ی آن را به کابینه ارائه می‌کند.

معاون سخنگوی طالبان نوشته است: “هیئت اقتصادی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی، چگونگی به داوطلبی سپردن ۴ معادن بزرگ (بلاک‌های ۱ و ۲ سنگ مرمر ولسوالی حصه اول بهسود، بلاک‌ ۳ ولسوالی دایمیرداد ولایت میدان‌وردگ و لاجورد ولسوالی کران و منجان ولایت بدخشان) بررسی و نتیجه‌ آن را به جلسه کابینه ارایه نماید.”

پیش از این گزارش شده بود که طالبان به دنبال سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در معادن لیتیم افغانستان است. وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده که معادن لیتیم افغانستان آماده سرمایه‌گذاری جهانی است و امارت اسلامی امنیت سرمایه‌گذاران را تامین می‌کند.

طالبان به دنبال سرمایه‌گذاران جهانی برای معادن لیتیم

از سویی هم گفته می‌شود که دولت چین به معادن لیتیم افغانستان چشم دوخته است. گزارش شده بود که چندین تاجر چینی با ویزاهای ویژه وارد افغانستان شده‌اند و در حال بازرسی پروژه‌های لیتیم در محل هستند.

چین به دنبال “لیتیم” افغانستان

افغانستان سرشار از معادن طبیعی قیمتی و نیمه‌قیمتی است که تاکنون از آن استفاده نشده و یا به شکل قاچاق استخراج شده است. بسیاری از معادن افغانستان قبلاً از سوی مافیا و زورمندان محلی کنترول می‌شد و دولت دخالت چندانی نداشت. به گفته کارشناسان اقتصادی، استفاده درست از منابع طبیعی افغانستان می‌تواند اقتصاد ورشکسته کشور را نجات دهد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x