صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ربوده شدن گروهی از مبلغان مسیحی امریکا در هائیتی

برخی منابع امنیتی به رسانه‌ها گفته‌اند که تعداد این افراد حدود ۱۵ نفر می‌شود که پس از بازدید از یک یتیم‌خانه در حال بازگشت بودند که آنها را به زور از بس مسافربری خارج کردند.

براساس گزارش‌ها، گروهی از مبلغان مسیحی امریکایی به همراه خانواده‌هایشان که شامل کودکان هم می‌شود، توسط اعضای یک باند در شهر پورتو پرنس، پایتخت هائیتی ربوده شده‌اند.

پیک‌آفتاب: برخی منابع امنیتی به رسانه‌ها گفته‌اند که تعداد این افراد حدود ۱۵ نفر می‌شود که پس از بازدید از یک یتیم‌خانه در حال بازگشت بودند که آنها را به زور از بس مسافربری خارج کردند. تاکنون جزییات زیادی از این حادثه منتشر نشده است.

مقامات امریکایی گفته‌اند که در جریان این حادثه هستند، اما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد این حادثه ارائه نکرده‌اند. یک مقام امنیتی محلی به خبرگزاری فرانسه گفته که مبلغان و خانواده‌هایشان در اختیار یک باند مسلح هستند.

هائیتی یکی از بالاترین آمار را در آدم‌ربایی در جهان داراست، زیرا باندهای قدرتمند از بی‌قانونی سوء استفاده کرده و با گروگان‌گیری درخواست باج می‌کنند. گروه‌های مسلح در هائیتی سال‌هاست که فقیرترین مناطق پایتخت این کشور را تحت کنترل خود دارند و اخیرا مناطق تحت کنترل خود را گسترش داد‌ه‌اند

به گفته مرکز تجزیه و تحلیل و تحقیقات حقوق بشر که یک گروه جامعه مدنی مستقر در پورتو پرنس است، بیش از ۶۰۰ آدم ربایی در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ ثبت شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x