صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

راه‌اندازی برنامه سراسری نهال‌شانی در کابل

دومین برنامه سراسری نهال‌شانی امروز در کابل راه‌اندازی شد. شهردار طالبان در کابل می‌گوید که شهروندان برای سرسبزی پایتخت هم‌کاری کنند.

دومین برنامه سراسری نهال‌شانی امروز در کابل راه‌اندازی شد. شهردار طالبان در کابل می‌گوید که شهروندان برای سرسبزی پایتخت هم‌کاری کنند.

پیک‌آفتاب: این برنامه امروز از تپه وزیر اکبرخان کابل آغاز شد. مولوی عصمت‌الله عاصم، معاون شهردار کابل، فضای سبز فعلی پایتخت را ناکافی خواند و خواهان سهم‌گیری شهروندان کابل در برنامه نهال‌شانی شد. او از شهروندان کابل خواست که با کاشتن درخت، به سرسبزی بیش‌تر شهر کمک کنند. به گفته معاون شهرداری کابل، هر شهروند با کاشتن یک نهال در مقابل منازل و املاک خود می‌تواند در سرسبزی شهر سهیم باشد.

عاصم هم‌چنین گفت که با تاجران ملی در تماس هستند تا در تهیه نهال به آنان کمک کنند، زیرا به گفته وی نهال‌های تهیه شده از سوی ریاست سرسبزی شهرداری کابل برای همه مناطق پایتخت کافی نیست.

در همین حال؛ مولوی عبدالوکیل متوکل، رئیس اداره سرسبزی شهرداری کابل می‌گوید که تاکنون بیش از 2000 نهال و بیش از 5000 گل زینتی کاشته‌اند.

کارزار نهال‌شانی هر ساله یک ماه پیش‌تر از فرارسیدن بهار در افغانستان به راه انداخته می‌شود. هرچند نهال‌شانی و سرسبزی گامی موثر برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی به شمار می‌رود، اما چگونگی نگه‌داری از نهال‌ها و سبز نگه‌داشتن درختان کاشته شده با پرسش‌هایی مواجه می‌باشد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x