صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دو سال زمان برای تشکیل اردوی 100 هزار نفری امارت اسلامی

امارت اسلامی، جزئیات تازه از چگونگی شکل‌گیری اردوی اسلامی را اعلام کرده است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در اظهارات تازه گفته که تشکیل این اردو دو سال زمان می‌خواهد.

امارت اسلامی، جزئیات تازه از چگونگی شکل‌گیری اردوی اسلامی را اعلام کرده است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در اظهارات تازه گفته که تشکیل این اردو دو سال زمان می‌خواهد.

پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید شکل‌گیری اردوی اسلامی در “دو سال” تکمیل می‌شود. آقای مجاهد گفته که این اردو شامل نیروهای نظامی اردوی پیشین افغانستان نیز است.

سخنگوی امارت اسلامی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «عربی21» گفته است که هرچند شمار دقیق اردوی امارت اسلامی تعیین نشده، اما مطمئناً نیروهای امنیتی افغانستان برای حفظ امنیت و استقلال کشور به ۱۰۰ هزار یا بیشتر نیاز دارد.” به گفته او، “سربازان سابق به ویژه افراد دارای تجربه فنی” در ترکیب اردو جدید قرار می‌گیرند.

در همین حال عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع نیز در مصاحبه‌ای جزئیات بیشتری در مورد آنچه که “ارتش اسلامی” خوانده می‌شود، ارایه کرد. خوارزمی گفته است که اردوی امارت اسلامی، به “تجهیزات نظامی، تسلیحاتی و غیره و اخلاقی اعم از استقلال، تعهد، صداقت، ایمان و سایر صفات مجهز خواهد بود. سخنگوی وزارت دفاع مدعی شد که اکنون نیز شماری از سربازان اردوی پیشین در جمع ما هستند.

از سوی دیگر، امارت اسلامی با چالش امنیتی از جانب گروه داعش مواجه است و گفته می‌شود که برخی از افسران نخبه نیروهای امنیتی پیشین به گروه داعش پیوسته‌اند. اما آقای خوارزمی، این گزارش‌ها را تکذیب و آن را کذب توصیف کرد.

پس از روی کار آمدن امارت اسلامی، برخی کارشناسان امور نظامی بارو دارند که با خروج هزاران قراردادی‌ خارجی که در کار نگهداری تجهیزات نظامی کمک می‌کردند، طالبان در درازمدت توانایی نگهداری تجهیزات پیشرفته نظامی را نخواهند داشت. اما ذبیح‌الله مجاهد، این مشکل را جدی نمی‌داند. او در عین حال، اذعان کرده است که “مهم‌ترین چالش در حال حاضر مشکلات اقتصادی است”.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x