صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دولت استرالیا 680 همکار افغانش را واجد شرایط پناهندگی دانسته است

مقام‌های وزارت دفاع استرالیا به مجلس سنای آن کشور گفته است که 677 تن از همکاران محلی نیروهای دفاعی استرالیا را واجد شرایط ویزه‌های بشردوستانه دانسته‌اند.

مقام‌های وزارت دفاع استرالیا به مجلس سنای آن کشور گفته است که 677 تن از همکاران محلی نیروهای دفاعی استرالیا را واجد شرایط ویزه‌های بشردوستانه دانسته‌اند.

پیک‌آفتاب: یک مقام وزارت دفاع استرالیا، روز گذشته 27 اکتبر، به کمیته نظارت مجلس سنای آن کشور گفت، این وزارت بیش از 1600 تقاضانامه ویزه مخصوص پناهندگی برای همکاران محلی افغان را بررسی کرده است.

به گفته این مقام وزارت دفاع، درخواست بیش از 500 متقاضی رد شده، بیش از 350 متقاضی از درخواست‌شان انصراف داده و 70 درخواست دیگر هنوز زیر بررسی قرار دارند.

استرالیا بعد از سقوط کابل اعلام کرد که سه هزار ویزه را در قالب برنامه بشردوستانه خود به پناهندگان افغان اختصاص می‌دهد.

اسکات موریسن، نخست وزیر استرالیا قبلاً گفته بود که این رقم حداقل تعداد ویزه‌های بشردوستانه‌ای خواهد بود که به شهروندان افغانستان اختصاص می‌یابد.

این درحالی است که از زمان سقوط کابل به دست طالبان در اواسط ماه اگست، تا اکنون 26 هزار درخواست ویزه بشردوستانه استرالیا از سوی اتباع افغانستان درج شده است. تعداد مجموعی متقاضیان شامل این درخواست‌ها به بیش از 100 هزار نفر می‌رسد.

استرالیا همچنین 4100 نفر را در جریان عملیات نجات از افغانستان خارج کرده است. وزارت دفاع استرالیا گفته است که نزدیک به 3000 تن از آنها اتباع افغانستان دارای ویزه‌های تأیید شده، 635 تن شهروندان بریتانیا، 167 تن شهروندان استرالیا و 52 تن دیگر شهروندان نیوزلند بوده‌اند. همچنین در جمع آنها 310 تبعه افغانستان با ویزه نیوزلند، 18 شهروند دیگر دارنده ویزه امریکا، یک شهروند سنگاپور و یک شهروند فیجی بوده‌اند.

دولت استرالیا اعلان کرده است که 200 شهروند استرالیایی در افغانستان به سر می‌برند. در عین حال، حکومت فدرال گفته است که 96 شهروند و 106 ساکن دایمی استرالیا هنوز هم در افغانستان هستند.

حکومت توانسته است 34 نفر را با یک پرواز قطری در 11 اکتوبر از افغانستان خارج کند و هنوز تلاش دارد چوکی‌های بیشتری را در پروازهای آینده به دست آورد.

هنوز واقعاً معلوم نیست جدا از شهروندان و ساکنان دایمی چه تعداد دارندگان ویزه‌های استرالیا در افغانستان گیر مانده‌اند. برخی از دارندگان ویزه، شهروندان و ساکنان دایمی از راه زمینی به کشورهای دیگری چون پاکستان می‌روند و از آنجا به استرالیا پرواز می‌کنند.

مقام‌های حکومت استرالیا همچنان از طریق تماس تلفنی، پیامک و ایمیل با این افراد در تماس هستند و سعی می‌کنند اسناد مفقود شده یا صدمه دیده آنها را تبدیل کنند. در جریان این پروسه اعضای خانواده‌های آنها در استرالیا نیز در جریان وقایع قرار داده می‌شوند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x