صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خانواده زینب عبداللهی: قاتل مجازات نشود، به سازمان ملل شکایت می‌کنیم

خانواده زینب عبداللهی با صدور بیانه‌ای رسمی، خواهان مجازات قاتل او از سوی طالبان شده است. آن‌ها گفته‌اند در صورتی‌که طالبان از مجازات قاتل خودداری کنند، به سازمان ملل شکایت می‌کنیم.

خانواده زینب عبداللهی با صدور بیانه‌ای رسمی، خواهان مجازات قاتل او از سوی طالبان شده است. آن‌ها گفته‌اند در صورتی‌که طالبان از مجازات قاتل خودداری کنند، به سازمان ملل شکایت می‌کنیم.

پیک‌آفتاب: در بیانیه خانواده زینب آمده که آن‌ها شب جمعه، هنگام بازگشت از یک محفل عروسی، هدف گلوله‌باری افراد طالبان قرار گرفته‌اند. آن‌ها با یک موتر نوع کرولا و با شش سرنشین، از جمله سه زن و سه کودک در حال بازگشت به خانه بوده‌اند. در جریان تیراندازی افراد طالبان، یک گلوله به قلب زینب اصابت کرده و او از بین رفته است. به اساس بیانیه، این رویداد در ایست بازرسی طالبان در منطقه گولایی مهتاب قلعه و در نزدیکی یک مرکز تجاری به وقوع پیوسته است.

خانواده زینب گفته است، مطابق هر قانونی که طالبان به این قضیه رسیدگی کنند، مورد پذیرش آنان است، اما در صورتی‌که وزارت داخله طالبان بخواهد از بررسی این قضیه سرباز زند، آن‌ها مجبورند برای حق‌خواهی به سازمان‌های جهانی؛ مانند سازمان ملل، سازمان عفو بین‌الملل و دیگر سازمان‌ها مراجعه نمایند.

پیش از این، وزارت داخله طالبان گفته بود که نمایندگان این وزارت به خانه زینب رفته و مقدار 600 هزار افغانی برای آن‌ها به هدف رسیدگی به مسایل کفن و دفن و نیز برگزاری مراسم ختم‌اش کمک کرده‌اند. این وزارت هم‌چنین گفته که قاتل زینب عبداللهی در بازداشت است.

خانواده زینب نیز از غم‌شریکی وزارت داخله طالبان قدردانی کرده، اما هشدار داده است که قاتل او بدون رضایت آن‌ها نباید از بند رها گردد. خانواده زینب هم‌چنین از دادخواهی زنان کابل در مورد قتل او، سپاس‌گزاری نموده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x